  • Data: 2018-10-07 18:23:11
    Temat: Re: 1080@100Hz
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/10/2018 01:39, Marcin Debowski wrote:
    > prędkością w trybie ciągłym?

    Mam dwie kamery z "taniej półki".

    Obie to podróbki SJCAM 4000. Najpopularniejszy typ obudowy w tanich
    kamerach.

    Obie potrafią robić FHD@50Hz i robić to aż nie skończy sie karta.

    Kamera za $18 (tyle chodziły i czasem jeszcze chodzą na TomTom) bardzo
    agresywnie podbija kontrast, prawdoodobnie w celu "kompensowania"
    dziadowskiej optyki. Ma ten sam przetwornik i chipset co b) ale software
    jest inaczej skalibrowane. Efektem czego kodek H.264 traci masę pasma na
    kompresje tych podbitych kontrastem detali i obraz jest kiepski. Jednak
    po zatrzymaniu obrazu (statyw) widać że spokojnie wyciąga FHD@50. Czyli
    jest moc obliczeniowa tylko chińczym pomieszał z softem żeby ulepszyć obraz.

    Kamera za 200zł z allegro (typowy ActionCam 4K) generuje obraz znacząco
    lepszy jakościowo, bez sztucznek podbijania kontrastu. Nie jest on
    idealny, ale do kręcenia ujęć na codzień całkowicie się sprawdza,
    generuje lepszą jakość obrazu niż mój Sony A3000 w trybie nagrywania filmów.

    Obie mają identyczny hardware, wliczając przetwornik (Sony).

    Obie mają identyczne firmware w sensie interfejsu użytkownika, róznią
    się detalami takimi jak kod kompresujący.

    Firmware zostało częsciowo zhackowane i można w ograniczonym zakresie
    manipulować jakością na niektórych kamerach.

    Obie cierpią na plastikowe soczewki, choć ta za $18 ma optykę inną i
    wyraźnie gorszą.

    Za 500zł można mieć xiaomi 4K która FHD@50 nagrywa pixel-perfect. A za
    1000zł można mieć xiaomi 4K+ która nagrywa znakomicie 4k@50 (i to 4k to
    nie ściema).

    > Zgadza się, ale poza wspomnianym wczesniej zhakowaniem za duzo nadziei
    > bym nie miał. To już może lepiej jakiś Canon? Dla wielu aparatów jest
    > CHDK a niektóre modele oferowały zdaje się slow motion.

    Amarat z wymienną optyką z trybem FHD@50Hz (wydajność procesora) to
    jednak nie jest tania sprawa. Nawet niektóre współcześnie oferowane
    zabawki nie mają FHD@50. Myslę że aparaty nie mają prorytetów związanych
    z jakością video.