    From: "tm" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: 1984
    Date: Mon, 15 Jul 2002 22:37:49 +0000 (UTC)

    "Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD" <A...@V...Ci.Uw.EdU.Pl> wrote in
    message news:3D330940.E741A692@VeNuS.Ci.Uw.EdU.Pl...

    > Artykul z Wired News, o Palladium, najnowszym
    > planie micro$oft na takie zabezpiecznie tego interneta,
    > ze bez bardzo, bardzo bezpiecznie. To _jest_ problem
    > polskiego internetu.

    O Palladium jest glosno od jakiegos czasu. Oczywiscie eksperci z MS probuja
    zrobic wszystko, zeby przekonac ludzi jakie to bedzie przydatne dla nich
    rozwiazanie - ma nawet chronic przed wirusami :))). Ja widze to tak (chodzi
    oczywiscie o kase - co do tego chyba watpliwosci nie ma) - MS chce zarabiac
    jeszcze wiecej, wiec wpadl na pomysl, jak w koncu ograniczyc
    rozprzestrzenianie sie pirackich kopii swoich programow. Ale w pojedynke
    trudno by bylo, wiec dodatkowo oczywiscie wiele innych firm jest
    przekonywanych, jaki to cudowny srodek na zahamowanie np. nielegalnej
    dystrybucji muzyki, filmow i innych programow. Caly program mowi o wielu
    innych zastosowaniach. Co tak naprawde bedzie robil chip zamontowany w
    naszym pececie - tego nikt do konca nie bedzie pewny. Moze to samo pomysla
    ludzie z duzych firm kupujacy tysiace pakietow od MS..? Choc oni pewnie tez
    zostana przekonani, jak Palladium moze swietnie wplynac na ich przychody :).
    Czy ktos wierzy, ze MS robi to tylko dla dobra uzytkownikow? ;)

    tom