  • 271. Data: 2014-01-02 19:40:32
    Temat: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 1 Jan 2014 23:35:33 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Po raz kolejny semantyka się kłania. Niewinnych w kontekście tego
    > zdarzenia Kolego - to na prawdę tak trudno zrozumieć?

    Tym niemniej żeby zachować jasność własnych myśli należy oddzielić winę
    pijnanego kierowcy od pecha, z którego wynika że zginęło akurat 6 osób, a
    nie np. 2.

    Bo zginęło 6 i mamy w 24h po zdarzeniu projekty ustaw, histerię medialną i
    co obywatel to wymyślniejsze sposoby na ukaranie sprawcy i pomysły na
    zaradzenie sytuacji.
    Gdyby "fartownie" zabił tylko dwójkę, no to byłaby wzmianka w prasie i
    przejście nad sprawą do porządku dziennego, chociaż jego wina dokładnie
    taka sama.

    Zresztą kto wie czy histeryzowanie nad wybitnie medialnymi wypadkami
    drogowymi (takimi jak ten), nie przynosi efektu dokładnie odwrotnego.
    Bo w mediach słyszymy wyłącznie o wypadkach które spowodowali narąbani,
    pędzący jak szaleńcy, starymi, niesprawnymi samochodami i w których zginęło
    wiele osób (które to wypadki są bardzo niewielkim odsetkiem wszystkich
    wypadków).
    Jaki wniosek z tego wyciąga kierowca?

    Ano taki, że jego to nie dotyczy, bo nawet jak czasami jedzie trochę
    wypity, no to przecież on nie jedzie wtedy jak wariat, a nawet jak jedzie
    jak wariat to nie aż tak pijany, a pozatym on nie ma starego BMW, więc
    ogólnie utwierdza to w przekonaniu że wypadki mają jacyś "oni", a nie on.

    Jak pojawiła się kampania w której policjant opowiadał o różnicach między
    jazdą 60km/h a 50km/h przed przejściem, to jaki był sprzeciw narodowy i
    pełne wyparcie tego że to przeciętny kierowca jadąc tak jak jeździ miałby
    być tym sprawcą? Ogromne.
    Nawet ludzie którzy dwa do dwóch nie potrafią dodać, wyciągnęli kalkulatory
    i "udowadniali", że w spocie liczby się nie zgadzają, że to wszystko nie
    prawda i przecież wypadki powodują tylko pijani dwudziestolatkowie jadący
    200km/h, pełnoletnim BMW, a nie wjeżdżający 60 na przejście - przecież oni
    tak robią codziennie i nikogo nie zabili.

    No i znowu mamy być może temat zastępczy.
    Bo teraz uchwali się specustawę wymierzoną w narąbanych kierowców
    czerwonych BMW, podczas gdy na każdą ofiarę ginącą w medialnym wypadku,
    przypada wiele ofiar gdzie wypadek nie jest wynikiem żadnych ekstremów, a
    być może właśnie tego że przed przejściem powszechnie jedzie się 60 czy
    70km/h, a nie 50km/h?

  • 272. Data: 2014-01-02 19:42:07
    Temat: Re: Skutki jazdy po alkoholu [było: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku]
    Od: fifak <f...@w...pl>

    W dniu 2014-01-02 17:41, Pawel Mojski pisze:
    > Witam Panowie;

    to tylko potwierdza że wymiar kary jest nieistotny, najważniejsza jest
    jej nieuchronność

    znam ludzi którzy 20 lat chleją i od 20 lat udaje im się dojechać do
    pracy po pijaku na zasadzie "uda się" - i udaje się

  • 273. Data: 2014-01-02 19:48:58
    Od: Pawel Mojski <p...@p...net>

    W dniu 2014-01-02 19:14, J.F. pisze:

    > Juz wtedy grozilo wiezienie ? Jak ten czas leci ..

    O ile pamiętam to było jakoś wkrótce po zmianie kwalifikacji z
    wykroczenia na przestępstwo.

    > Ciekawe to nasze prawo w praktyce :-)

    Co masz na myśli?

    > Czekaj, jakies dodatkowe oplaty ? Bo 2400 zl to byla ... umiarkowana
    > kwota. Wiecej zaoszczedziles na paliwie :-)

    Kompletna bzdura. Jak to zaoszczędziłem?

    > Ale widzisz ... dopiero za drugim razem. Czyli pierwsza kara byla za
    > mala :-)

    No właśnie nie była ani za mała, ani za duża, dokładnie rzecz biorąc
    jakakolwiek by nie była nie powstrzymała mnie przed ponownym
    prowadzeniem samochodu po pijaku.

    > A przeciez za tym drugim razem mogles miec pecha i tez trafic w
    > rodzine na chodniku. I tez moglyby byc naglowki "pijany morderca zabil
    > 6 osob". Zaraz ... dwa razy zlapano, ale ile razy pijany jechales
    > miedzy zlapaniami ?

    Mogłem mieć pecha. Ale tak jak mówię to wtedy, wsiadając za kierownicę
    miałem to głęboko w dupie.

    > Wiec jaka powinna byc kara za pierwszym razem ? 6000 zl rozlozone na
    > 24 raty, aby co miesiac przypominac ?

    > Jak widac daje sie ... i tez nie odstrasza.

    Gdybym po pierwszej utracie wiedział jak to wygląda to bym się nie
    zdecydował, albo bym... nie wiem.

    > Wniosek - trzeba jednak samochody zabierac :-)
    >
    > Mozna tez przetestesowac jak zadziala rok bez zawiasow, bo odsiadka ma
    > tez inna funkcje - uniemozliwia dalsze szkodzenie.

    O! Moim skromnym zdaniem jest to jeden z pomysłów. Dalej jednak obawiam
    się, że taki jeden z drugim wyjdzie z pudła i pierwsze co zrobią to
    będzie "przejażdżka na panienki" podczas której zginie parę osób.

    > Ale sam widzisz - nie chodzi o to ze po trzezwemu zle prowadzi, tylko
    > ze w kazdej chwili moze wypic.

    Tak samo jak Ty, ktokolwiek z Twojej rodziny, ja czy nawet zenek z
    klatki obok. Każdy z nas się w każdej chwili może napić, clue jest w tym
    aby żaden z nas po alkoholu za fajerę nie wsiadał.

    > Ale to jest z jednej strony kara. Podobalo sie jezdzenie samochodem,
    > tak ze nie mogles sie opanowac ? No to zabierzemy te przyjemnosc, jak
    > widac nieprzyjemnosc jest spora, a zasadniczo nie przeszkadza pracowac
    > dalej dla rodziny.

    Jasne. Ale jeśli jest józek który autem jeźdźić nie lubi (a jest takich
    sporo), a że pracuje jako glazurnik i jeździ samochodem bo lubi i
    zdejmują go po browarze (bo oni ciągle tak mają) to co z nim?

    > Jak widac. Kary zaostrzyli, a ilosc zlapanych bez wiekszych zmian.

    j.w.
    Tak jak wspominałem. Ani nieuchronność egzekucji kary ani jej dotkliwość
    nie powstrzyma osoby po flaszce przed siadaniem za kierownicą.
    Pijani tak mają. Ja tak miałem.

    Pozdrawiam;
    Paweł Mojski

  • 274. Data: 2014-01-02 19:49:38
    Od: fifak <f...@w...pl>

    > rok 2012 odpowiednio
    > 37046/3571
    > 4467/ 584
    > 1742/ 242
    > 171tys zlapanych nietrzezwych

    no i też doszedłem do wniosku że te 300 osób rocznie to pikuś wobec
    gigantycznego biznesu i miliardów w wódy i jej konsumentów

    dlaczego nie zalegalizują narkotyków? bo one zabijają po 5 latach
    dlaczego alkohol jest dozwolony? bo można chlać 30 lat bez problemów

  • 275. Data: 2014-01-02 19:50:58
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

> [...]

    > kolejny podjąłem decyzję o prowadzeniu pojazdu pod wpływem.
    > Po prostu, osoba pijana ma absolutnie gdzieś konsekwencje które jej

    Piszesz o wszystkich pijanych, że zachowują się tak samo. A to
    nieprawda. Nie można o mnie powiedzieć, że nigdy nie byłem pijany - ale
    nigdy w takim stanie nie podjąłem decyzji o prowadzeniu samochodu. I to
    właśnie m. in. dlatego, że grozi za to utrata prawa jazdy, bez którego
    od razu przestałbym pracować.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 276. Data: 2014-01-02 19:57:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 2 Jan 2014 19:30:59 +0100, J.F. napisał(a):

    > Tak, ale wez tez pod uwage czesty przypadek - wracali z dyskoteki,
    > walneli w drzewo, cztery trupy.
    > I bardziej niebezpieczny i mniej - dla innych.

    Ale trzeźwi też pewnie czwrókami walą w drzewa od czasu do czasu - i sądzę
    że statystycznie mniej śmiertelnie.

    Tu jeszcze wiele mówiła by statystyka z progami promilowymi, chociaż jak
    rozumiem "nietrzeźwy" to już powyżej 0.5%%?

  • 277. Data: 2014-01-02 20:00:08
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 02/01/2014 17:53, KS wrote:

    > To dla czego tego nie wprowadzą w kraju? Tak się pocą, tak główkują. A
    > wystarczy podnieś mandaty x2 i nie kredytować. Nie masz kasy? Do ciupy i
    > czekać aż rodzina dostarczy.
    >
    > A Nowak napisał cyt.
    > "ze dotkliwosc kar nie rzutue na ilosc popelnianych przestepst."

    A co za roznica jesli cyt. "ja ten mandat zapłacę - albo nie, albo
    zdejmą mi z podatku - albo nie"?

  • 278. Data: 2014-01-02 20:00:24
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 02 Jan 2014 19:34:39 +0100, mk4 wrote:

    (... ciach te wszystkie pierdoły na górze...)

    > Pozujesz na malego dyktatorka, ktory dla wyzszego dobra (tylko kto
    > definiuje co jest dobre? dyktatorek?) najlepiej zabroni wszystkim
    > wszystkiego.

    Nie chcę zabraniać wszystkim wszystkiego, nie wiem skąd takie wnioski.
    Chciałbym natomiast eliminować pijanych kierowców z publicznych dróg.

    Miejmy nadzieję, że jakiś pijany za kółkiem nie zabije Twojej rodziny.
    Wtedy pewnie by do Ciebie dotarło, że wolność o której tak ładnie tutaj
    piszesz musi mieć pewne granice.

    Tomek

  • 279. Data: 2014-01-02 20:09:20
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-01-02 20:00, G Nowak pisze:

    > A co za roznica jesli cyt. "ja ten mandat zapłacę - albo nie, albo
    > zdejmą mi z podatku - albo nie"?

    Nie widzisz różnicy w płaceniu na miejscu 1000zł lub w kredytowe 500?

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 280. Data: 2014-01-02 20:10:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 2 Jan 2014 19:00:24 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

> [...]
    >
    > Miejmy nadzieję, że jakiś pijany za kółkiem nie zabije Twojej rodziny.
    > Wtedy pewnie by do Ciebie dotarło, że wolność o której tak ładnie tutaj

    Prawdę mówiąc nie wiem czy dużo gorzej bym się czuł gdyby kogoś z mojej
    odziny zabił pijany, niż gdyby zrobił to trzeźwy.

    Niemniej niezależnie jak dużym czynnikiem ryzyka nie jest alkohol sam w
    sobie, to cały czas masz jakieś 8x większą szansę że kogoś z Twojej rodziny
    zabije sprawca trzeźwy, niż pijany.

    A dodatkowo wielokroć większa szansa jest na to, że nie będzie to
    malowniczy wypadek o którym będą przez 4 dni mówili w telewizji i nad
    którym będą debatować posłowie, a raczej jakiś taki wart najwyżej wzmianki
    w lokalnej prasie o którym wszyscy poza Tobą szybko zapomną.

    I tu pojawia się pytanie - czy należy cisnąć w stronę bezwzględnego
    tępienia sprawców co ósmej ofiary śmiertelnej na drogach, czy bardziej w
    stronę temperowania sprawów pozostałych 7/8 wypadków śmiertelnych?