  • 281. Data: 2014-01-02 21:07:46
    Temat: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-02 01:07, J.F. pisze:

    > Ale to nie bylo centrum. Ani przystanek, ani boisko szkolne, tylko
    > jakis malo uczeszczany chodnik. Pech. Komus bylo pisane ...

    Wiesz, naprawdę słów szkoda na to co wypisujesz...

  • 282. Data: 2014-01-02 21:08:07
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 02 Jan 2014 20:10:51 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    > I tu pojawia się pytanie - czy należy cisnąć w stronę bezwzględnego
    > tępienia sprawców co ósmej ofiary śmiertelnej na drogach, czy bardziej w
    > stronę temperowania sprawów pozostałych 7/8 wypadków śmiertelnych?

    Pewnie, że należy zająć się wszystkimi przypadkami, ale jak to w polityce
    bywa nie zawsze jest na to przyzwolenie społeczne.

    Dziś jest nagonka na pijaków, zatem koniecznie trzeba się zająć pijakami.
    Być może następnym razem równie surowo zacznie traktować się takich,
    którzy wielokrotnie przekraczają dozwoloną prędkość.

    To smutne, że za każdym razem musi dochodzić do tragedii, żeby ktoś
    wreszcie ruszył dupsko - ale niestety tak to dziś działa.

    Tomek

  • 283. Data: 2014-01-02 21:12:16
    Temat: Re: Skutki jazdy po alkoholu [było: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku]
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Pawel Mojski" <p...@p...net>

    > Dokładnie tak bym zrobił. Bo wtedy, gdy wsiadałem po raz drugi miałem
    > kompletnie w dupie ewentualne konsekwencje.
    > Mimo że już raz byłem zatrzymany i ukarany. Mimo że dopiero co skończył
    > mi się zakaz prowadzenia pojazdów w tym ówczesnym pijackim amoku miałem
    > to kompletnie gdzieś.
    > Tak, wsiadłbym mimo wszystko.
    > Nie dlatego że jestem głupi, dlatego że każdy pijany kierowca jest głupi.

    Jaka próbka przywiodła Cię do takiego stwierdzenia ? :-)

  • 284. Data: 2014-01-02 21:16:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org>

> [...]
    >
    > To smutne, że za każdym razem musi dochodzić do tragedii, żeby ktoś
    > wreszcie ruszył dupsko - ale niestety tak to dziś działa.

    Ty tak działasz.

  • 285. Data: 2014-01-02 21:19:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-02 12:14, jerzu pisze:

    > Gdzie Ty mieszkasz?

    Cholera go wie, niemniej widać, że nie ma pojęcia o wielu kwestiach.
    Od nowego roku wzrasta akcyza na wódkę ;)

  • 286. Data: 2014-01-02 21:30:49
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości

    > Nie złapią Kolego z bardzo prostego powodu. Po prostu nie jeżdżę po
    > alkoholu. Jeśli wiem, że jestem "wczorajszy" dzwonię po taxi, proste i
    > skuteczne. Trzeba tylko chcieć.

    A skąd ta pewność?
    No chyba, że jesteś abstynentem, lub odczekasz zawsze te 48h od wypicia
    alkoholu.
    a pisząc o Pawełku, miałem na myśli zjedzenie takiego batona, po którym
    przez kilkanaście minut mamy w wydychanym powietrzu ponad pół promila. Były
    już przypdki gdy ludzie tracili za takie coś PJ, lub targali się po Sądach.

    > Ciekaw jestem Kolego, co by się stało, gdyby taki kierowca z lekkim kacem
    > mający jakieś 0,3 promila we krwi zabił ci żonę i dziecko idące
    > prawidłowo poboczem.
    > Czy też byłbyś taki pobłażliwy, bo przecież delikwent wypił tylko jedno
    > piwo w upalny dzień?

    tak samo trzeźwy kierowca może zabić,
    tak samo zmęczony kierowca który już 20 godzinę siedzi za kółkiem może zabić
    tak samo zdenerwowany kierowca może żabic
    tak samo gadający przez telefon kierowca może zabić

    Nie ma reguły i trzeba umieć odróżnić nawalonego kierowcę który świadomie
    wsiada i jedzie, od takiego u którego ilość alkoholu ma praktycznie zerowy
    wpływ na prowadzenie pojazdu.
    Swego czasu były jakieś badania reakcji kierowcy rozmawiającego przez
    telefon (nawet przez zestaw słuchawkowy/głośnomówiący) i okazuje się, że
    również ma on znacznie upośledzoną koncentrację.

    W żaden sposób nie pochwalam jazdy po pjaku i sam nie jeżdżę "po piwie", ale
    nie można celować armatą do wróbli. W TV pojawił się pomysł bezwzględnej
    kary więzienia dla złapanych "po kielichu". Tylko zapomniał ktoś, że trzeba
    by zbudować kilkaset nowych więzień, bo około 160.000 ludzi złapanych w rok,
    to jest całkiem konkretnie miasto.... Nie wspomnę już o kosztach ich
    utrzymania w placówkach penitencjarnych.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 287. Data: 2014-01-02 21:31:12
    Od: "Neolko" <r...@n...pl>

    Użytkownik "Pawel Mojski" <p...@p...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dopiero kolejna kara przemówiła mi do rozumu, albo - co jest drugą opcją

    Wniosek jest taki, że kontrole na drogach powinny być znacznie częstsze.
    Wtedy szybciej będzie kolejna kara i może coś "przemówi do rozumu".

  • 288. Data: 2014-01-02 21:31:53
    Od: "Neolko" <r...@n...pl>

    > I tu pojawia się pytanie - czy należy cisnąć w stronę bezwzględnego
    > tępienia sprawców co ósmej ofiary śmiertelnej na drogach, czy bardziej w
    > stronę temperowania sprawów pozostałych 7/8 wypadków śmiertelnych?

    Ja, jak najbardziej jestem zainteresowany "bezwzględnym tępieniem sprawcow
    co ósmej ofiary śmiertelnej".
    Ja mam bardzo male szanse, aby być zabitym przez 7/8 sprawcow,
    natomiast mam bardzo duże szanse byc zabitym przez 1/8 sprawców.
    Przez ulicę przechodzę bardzo ostrożnie, na przejściu dla pieszych
    nie włażę pod koła samochodów, itd.
    Natomiast nie ucieknę przed pijanym, znarkotyzowanym debilem
    jeżdżącym po chodniku.

  • 289. Data: 2014-01-02 21:34:47
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > Problemem jest to, że w ogóle myślimy o tym ile dopuścić. Powinien być
    > bezwzględny zakaz i tyle. No ale ja jestem widać zbyt radykalny.

    Najlepiej zakazać sprzedaży alkoholu osobom posiadającym PJ.
    Nie da się ocenić, kto po jakim czasie jest trzeźwy.

    A co gorsza, to mając tak zwanego kaca, możemy mieć w wydychanym powietrzu
    0.00, a czujemy się fatalnie i na pewno nie powinniśmy wsiadać za
    kierownicę - jak wyleiminować takich skacowanych kierowców z ruchu?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 290. Data: 2014-01-02 21:37:11
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 2 Jan 2014 18:21:57 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >To o czym on pisze może mieć inne źródło - od nowego roku mocno wzrosła
    >akcyza na wódkę, więc zarówno producenci, jak i sklepy sprzedawały wódę na
    >potęgę, więc może i niektórzy robili zapasy na cały rok.

    Widziałeś ludzi "nagminnie wywożących całe siaty wódy"? Bo ja nie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280