  • Data: 2018-05-16 10:35:36
    Temat: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-16 o 07:25, Irek.N. pisze:

    > Nieprawda. Już to ćwiczyłem.

    > Nie wiem czy lepsze, ale na pewno wystarczające.

    > Ależ wolność rządzi. Nikomu nie bronię, natomiast widzę że:
    > - łącze może paść lub znacząco zwolnić, wtedy praca staje się wredna,
    > - łącze może całkiem paść, wtedy pracy po prostu nie ma,

    Sporo routerów brzegowych ustawianych w firmach ma możliwość płynnego
    przejścia na łącze zapasowe. U klientów kładę np. routery Drayteka serii
    28xx, 29xx - można tam ustawić nawet więcej, niż jedno łącze zapasowe.

    > - usługodawca chmury może dojść do wniosku, że się likwiduje w taki czy
    > inny sposób, w każdym razie nie masz wpływu na to co będzie, musisz
    > łykać co "chmurodawca" Ci dyktuje jak głodna gąska,

    To może przy korzystaniu z jakichś bezpłatnych chmur.
    W przypadku usług B2B taka sytuacja wydaje mi się niemożliwa.

    > - bazy mogą się rozrosnąć znacząco, wtedy zatęsknisz za szybkimi łączami
    > (ktoś pisał o przechowywaniu zdjęć w bazie, życzę powodzenia przy pracy
    > z taką ilością danych zdalnie).

    Nie wiem, o jakim rodzaju pracy piszesz.
    Miewałem w czasach SDI klientów - biura rachunkowe - które na jednym
    łączu miały kilkanaście i więcej stanowisk pracujących bezproblemowo.
    _Ale_ piszę o aplikacjach client-server, jak np. CDN Optima, CDN-XL czy
    Soneta/Enova.

    A jak przypadkiem SDI padało, to zostawał jeszcze analogowy modem k56 i
    też działało.

    Teraz spokojnie mogę puścić 20 stanowisk na łączu 1Mb i działa
    bezproblemowo.

    > Co zyskuję...
    > - nie muszę robić backupu... ale czy na pewno? Powierzył byś dorobek
    > firmy komuś bez zabezpieczenia?

    Bezpłatna chura?

    > - nie muszę niczego aktualizować, bo wszystko dzieje się automatem...
    > tylko czy chcę być zawsze na szczycie aktualizacji, były przypadki gdy
    > takie działanie szkodziło, może warto samemu decydować kiedy i co, a co
    > najważniejsze czy się opłaca finansowo,

    W przypadku pracy, z jaką ja się spotykam, aktualizacja jest wymagana ze
    względu na częste zmiany w przepisach (VAT, JPK, Płatnik, itd, itp)

> [...]
    > promila kosztów całego prądu. Mogę sumienniej gasić światło albo
    > maszyny, wyjdzie lepiej.
    > - dalej piszesz o hałasie, czasie na testowanie nowych wersji i inne
    > takie. Widzę, że piszesz to z pozycji osoby siedzącej przy serwerze i
    > bez zastanowienia, nie komentuję więc.
    >
    > Obserwuję zjawisko, w którym nikomu nie przeszkadza zależność od innego
    > podmiotu. Ludzie chętnie wrzucają swoje wideo, zdjęcia, całe swoje
    > prywatne życie w sieć. Jeżeli dodatkowo firmy akceptują swoją zależność
    > od innych podmiotów, no to gratuluję rozsądku. Mnie jakoś nie kręci taki

    Właśnie.
    Zależy, co kto robi.
    Przy chmurach szyfrowanych powyższy argument też wydaje się b. mocno
    naciągany.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam