  • Data: 2018-05-16 12:26:51
    Temat: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.05.2018 o 07:25, Irek.N. pisze:

    > Nieprawda. Już to ćwiczyłem.

    > Nie wiem czy lepsze, ale na pewno wystarczające.

    > Ależ wolność rządzi. Nikomu nie bronię, natomiast widzę że:
    > - łącze może paść lub znacząco zwolnić, wtedy praca staje się wredna,
    > - łącze może całkiem paść, wtedy pracy po prostu nie ma,
    > - usługodawca chmury może dojść do wniosku, że się likwiduje w taki czy
    > inny sposób,

    No trochę przesadziłeś. Postaw sobie elektrownię wiatrową bo dostawca
    energii zwinie się i zabierze słupy wraz z kablami.

    > w każdym razie nie masz wpływu na to co będzie, musisz
    > łykać co "chmurodawca" Ci dyktuje jak głodna gąska,
    > - bazy mogą się rozrosnąć znacząco, wtedy zatęsknisz za szybkimi łączami

    Ale aplikację przetwarzającą te dane też sadzasz na tej chmurce.

> [...]
    > najważniejsze czy się opłaca finansowo,
    > - odpada rachunek za prąd, czyli jakieś 50PLN miesięcznie... ale muszę
    > mieć szybsze łącze, a to też kosztuje. Pmyśl też, że to jest poniżej
    > promila kosztów całego prądu. Mogę sumienniej gasić światło albo
    > maszyny, wyjdzie lepiej.
    > - dalej piszesz o hałasie, czasie na testowanie nowych wersji i inne
    > takie. Widzę, że piszesz to z pozycji osoby siedzącej przy serwerze i
    > bez zastanowienia, nie komentuję więc.
    >
    > Obserwuję zjawisko, w którym nikomu nie przeszkadza zależność od innego

    Specjalizacja. Tak jest taniej i bezpieczniej. Na początku rozwoju
    motoryzacji ludzie sami serwisowali swoje samochody. Teraz nie
    przeszkadza im zależność od punktów serwisowych. A już zwłaszcza w
    przypadku biznesu. Dokumentację księgową małej firmy najczęściej daje
    się firmie zewnętrznej.

    > Ludzie chętnie wrzucają swoje wideo, zdjęcia, całe swoje
    > prywatne życie w sieć. Jeżeli dodatkowo firmy akceptują swoją zależność
    > od innych podmiotów, no to gratuluję rozsądku. Mnie jakoś nie kręci taki
    > "ekshibicjonizm i outsorceing".

    Jest jednak wyraźna różnica między prywatnym albumem zdjęć w tzw.
    "chmurze", a chmurą biznesową.

    --
    pozdrawiam
    MD