    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Date: Fri, 18 May 2018 19:26:27 +0200
    <pdgfbu$c52$1@node2.news.atman.pl> <pdgqgq$sdq$1$Adam@news.chmurka.net>
    <pdgsbo$t40$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5afbfaac$0$611$65785112@news.neostrada.pl>
    <pdhidu$66t$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1eazkzwf75v5r$.gmxzhs7vliul$.dlg@40tude.net>
    <pdi723$ehi$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <pdkh6r$4jm$2@node2.news.atman.pl>
    <5afea8b9$0$31353$65785112@news.neostrada.pl>
    <pdmg2g$567$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5afed0de$0$671$65785112@news.neostrada.pl>
    <pdmqm8$9ba$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5afef1d3$0$31362$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2018-05-18 o 17:31, J.F. pisze:

    > Czyli wierzysz, ze producent drukarki sie nie wlamuje do komputerow :-)

    Tak. Drukarka ma z 10 lat.

    > Poza tym pozostaje kwestia upgradow programow, windowsa (chyba ze
    > linux), czy nawet taka glupia rzecz jak help w Excelu - juz tylko on-line.

    To są DELLe. Jakoś tak jest zrobione, że z klucza coś tam mają, że po
    zrobieniu partycji po swojemu i zainstalowaniu Windowsa 7 nie trzeba w
    żaden sposób uwierzytelniać (oczywiście to coś, co jest z klucza może
    też być szpiegiem). Nie znam się - wykonałem krok po kroku instrukcję
    przygotowaną przez brata i działa.
    Taki Windows jak tam postawiłem w styczniu 2017 taki jest. Po co upgrady?
    Programy i ich upgrady to między innymi to przekładanie pendrive'ów.
    Ale czy ja muszę mieć aktualne wersje programów. W najbliższym czasie
    planuję tylko jednemu zrobić upgrade - jak się pojawi (lada miesiąc)
    KiCad V5.

    Nie używam Excela. Jak koniecznie muszę zajrzeć do helpa, który jest
    tylko online to robię na na komputerze obok (nawet wygodniej bo nie
    zasłania mojej pracy).

    > Cos tam chyba jednak z internetem wymieniacie - czy jakis program
    > sciagnac, czy dane e-mailem wyslac ...

    Ważne dane: szyfrowanie na odizolowanym, przeniesienie na ten drugi
    (nieszczęsny pendrive - do zastąpienia), wysłanie, odebranie,
    przeniesienie, odszyfrowanie.
    Raz na jakiś czas jakiś program przeniosę i zainstaluję, ale można by
    się pokusić o koncepcję:
    - przygotowanie całego środowiska,
    - wgranie swoich danych,
    - praca kilka lat,
    - cały cykl od nowa.

    Uważam, że ryzyko, że jak kiedyś będzie hasło, że tysiącom polskich
    użytkowników zaszyfrowano dyski to obniżyłem ryzyko, że będę na liście.
    Ale oczywiście nie wyeliminowałem :)
    P.G.