    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 13 May 2019 03:05:39 -0700 (PDT)
    <3...@g...com>
    <qbb69q$ef6$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Ada Tutorial - w Instytucie Lotnictwa
    From: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 maja 2019 09:27:56 UTC+2 użytkownik AK napisał:

    > Nie od czapy, ale sedno sprawy.
    > Jak w każdym rzemiośle oprócz materiału, narzędzi, maszyn itp..
    > o końcowej jakości produktu *w dużej mierze* decyduje właśnie dobry
    > fachowiec.
    > To, że branża IT o tym dawno zapomniała i wciąż udaje (wzorem prof.
    > Marciniaka), że każdego dobrego fachowca można zastąpić skonczoną
    > liczbą studentów, to jej problem główny. Jeśli tego nie zmieni
    > (nie wróci do korzeni) to tysiace MISR czy auto-weryfikatorów nie
    > pomoże.
    > Branża IT zapomniałą nawet jak sie "tworzy" fachowca:
> [...]

    Mogę w tym kontekście polecić esej Paula Grahama:
    http://www.paulgraham.com/re.html

    Znam programistów, którzy mimo ponad 10 lat doświadczenia
    wciąż umieją mniej, niż ogarnięci studenci 1-go roku informatyki.

    Ale ogólnie branża wydaje się na tyle złożona, że proste maksymy nie mają tu prostego
    zastosowania. Może z czasem się to ustabilizuje.