    Subject: Re: Akumulatory 18650
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <b...@g...com>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Sat, 22 Aug 2015 14:54:03 +0200

    W dniu 2015-08-22 o 10:33, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    zagrożenia. W tym przypadku zgodzisz się chyba że dość naiwna :-)

    > Dokładnie o tym pisałem, tylko innymi słowami. Producent ogranicza swoje zagrożenie
    (swojego biznesu), a nie Twojego mieszkania. Jedno z drugim jest powiązane (masz
    pożar, straty, pozywasz producenta, wygrywasz, sąd przyznaje odszkodowanie), ale to
    powiązanie jest oparte tylko na pieniądzach, a nie na czyjejś szczerej trosce o Twoją
    chałupę.

    Pisza w instrukcji, zeby akumulator przechowywac rozladowany w 40%,
    ale nie pisza jak rozpoznac, ze jest dokladnie tyle rozladowany.
    Poszukam w internecie, bo moze gdzies podaja wykres napiecia w funkcji
    rozladowania?
    Ja przynajmniej mam woltomierz, ale nie kazdy klient ma.

    > Duży klient wysyła audytora. Mały niewiele może zrobić. Sam musisz wiedzieć, na
    podstawie tego co Twoje oczy widzą. Są jakieś organizacje do których możesz zakapować
    nieuczciwego producenta, ale oni musieliby udowodnić nieuczciwość, albo wykazać że
    produkt jest niebezpieczny, żeby nakazać mu wycofać wadliwy towar z rynku. To działa,
    ale tak wolno i w tak małym zakresie że zwykły zjadacz chleba nie ma z tym
    styczności. Dużo pomaga społeczność w sieci, opinie użytkowników. Tylko trzeba ich
    poszukać, no i potrafić odfiltrować to co piszą trole.

    Duzi klienci maja problemy z ladowaniem, tzn. sami sa ladowani ;)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_vehic
    le_fire_incidents
    https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_787_Dreamliner_
    battery_problems