eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator padł › Re: Alternator padł
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.194.146.250.12
    !not-for-mail
    From: jacek <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator padł
    Date: Sat, 22 Jul 2017 20:56:13 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ol074b$h20$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    References: <okvh3d$f4f$3@dont-email.me> <okvo0u$kav$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 194.146.250.12
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 22 Jul 2017 18:56:11 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jacekrut";
    posting-host="194.146.250.12"; logging-data="17472";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    In-Reply-To: <okvo0u$kav$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:721227 pl.misc.samochody:2610996
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-07-22 o 16:38, Janusz pisze:
    > W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze:
    >> Padł mi alternator który kupiłem w jesieni...
    >> Fakt, że nie był oryginalny od Hondy tylko ze sklepu z częściami.
    >> Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym
    >> regulatorem działa i co mogło ubić w nim tą elektronikę...
    > np przepięcia albo przeciążenie.
    >
    >> Co tam takiego delikatnego? Zważywszy na to jakie tam prądy
    >> hulają to spodziewam się tam diód wielkości musującej tabletki
    >> wapna :-) Jak się taka dioda może zepsuć? Gdzie wrażliwość?
    > Diody najczęściej przebijają napięciowo.
    >
    >> Jak skomplikowany jest typowy układ regulatora w alternatorze?
    >> Ktoś może się orientuje co tam siedzi w środku?
    > Tzw regulator, czyli układ który reguluje napięcie wzbudzenia pod
    > wpływem nap wyjściowego (na grubym kablu), ewentualnie w nowszych może
    > być jeszcze
    > ogranicznik prądu ale zazwyczaj oporność diod i uzwojeń ustala prąd
    > maksymalny.
    >>
    >> Oprócz masy, jest duży kabel idący do "plusa", ale jest też
    >> wtyczka doprowadzająca napięcie do uzwojenia wzbudzającego,
    >> coś w środku jednak siedzi ograniczającego napięcie ładowania aku.
    >> Ma ktoś schemat tego co tam siedzi? Jak to jest zabezpieczone
    >> przed awariami, przed uszkodzeniem, przed odwrotną polaryzacją itp.
    > Tu masz przykład łącznie z połączeniami
    > http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157

    Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
    focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
    Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
    4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu
    alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
    obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
    potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
    obciążenie...
    Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
    skodzie felicji czy favorit...



    --
    pzdr, j.r.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: