  • 31. Data: 2017-01-08 09:11:50
    Temat: Re: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu sobota, 7 stycznia 2017 19:10:56 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello kilokitu,
    > To się nazywa ARW.

    Posądzanie układu z ARW o inteligencję jest chyba drobną przesadą ;)
    Czego to się nie robi żeby pozyskać klienta?

  • 32. Data: 2017-01-08 10:34:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 04:23:22 +0100, HF5BS napisał(a):

    > Podpachnia mi to złożenie trzech dipoli
    A powinno dipolem Nadienienki, skoro go lubisz :) Każdy element bierny
    jest poszerzony obecnością dwóch dodatkowych.

    > Podśmiarduje mi to... Dipol NIE JEST anteną szerokopasmową. Jeśli w tym
    > modelu zrobiono szerokopasmowość, to jakimś kosztem,
    Oczywiście, kosztem zysku. Poświęcono parę dB.

    >Zysk (tak, ze wzmacniaczem...
    Z jakim wzmacniaczem? Przecież podają 13-16 dB i nie piszą że ze
    wzmacniaczem a to typowa wartość dla takiej anteny.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 33. Data: 2017-01-08 10:37:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 05:03:00 +0100, HF5BS napisał(a):

    > Cyfra? Zadziała, dopóki przez odbicia nie przekroczy się stopy błędów...

    Że co?? Nie znam teorii ale się mówi że przeunięcia fazowe między
    poszczególnymi odbiciami nie przeszkadzają w detekcji sygnału cyfrowego
    a nawet ich moc cząskowa się składa wprost na moc odbieraną.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 34. Data: 2017-01-08 10:48:48
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-01-08 10:37, Jacek Maciejewski wrote:

    > Że co?? Nie znam teorii ale się mówi że przeunięcia fazowe między
    > poszczególnymi odbiciami nie przeszkadzają w detekcji sygnału cyfrowego
    > a nawet ich moc cząskowa się składa wprost na moc odbieraną.

    I dzieki temu znienawidzona siatka "rzondzi"!

    Włodek

  • 35. Data: 2017-01-08 10:52:27
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-01-08 06:00, HF5BS wrote:
    (ciap)
    > Więc jeśli widzę, że np. mając kilka reflektorów, to ma je wszystkie
    > jednakowej długiści, to samo z direktorami i radiatorem, jeśli ktoś
    > opisze to jako szerokopasmową, to mam po prostu wątpliwości, jako
    > sceptyk, czy tak jest rzeczywiście. Tutaj są różne długości, więc ma to
    > szansę.

    ZTCP pierwszy direktor (jego długość i odległość od dipola), no i
    oczywiście grubość/smukłość elementów mają duzy wpływ na szerokość pasma.

    Włodek

  • 36. Data: 2017-01-08 10:53:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-08 04:00, HF5BS wrote:
    > W mieście?

    Tak, zabudowa jednorodzinna, dołek.

    > Unikaj z każdego możliwego powodu stosowania wzmacniacza.

    Wiem o tym. Mam z resztą zarowno wzmacniacz jak i symetryzator w pewnej
    znalezionej na strychu antenie siatkowej. Wiem już jednak ze siatkowa
    działa kiepsko. O ile w normalny dzień odbiera to w deszcz, snieg są
    zakłucenia. Wzmacniacz polepsza wtedy odbiór, ale jak jest ładnie to
    pogarsza :D

    > Dlatego, wobec bliskości nadajnika, wskazuję ci, jako najlepszą opcję,
    > antenę kierunkową z tłumikiem. Pod żadnym pozorem nie daj sobie w
    > mieście wcisnąć wznacniacza. Znając jakość produkcji, na conajmniej 50%
    > jestem pewien, że zasiejesz pół okolicy wzbudami i pomieszaniem
    > wszelkich możliwych sygnałów.

    :D Swego czasu pobliski zakład pogrzebowy posiadał CB z duzym
    wzmacniaczem. Na tyle dużym że słychać go było od CB po FM co ileśtam
    MHz. Logistyka pogrzebowa zakłucała odbiór Radia Maryja. Właściciel, co
    potem opisano w prasie, tłumaczyłsię że mial tylko wzmacniacz do
    odbierania :D Tłumaczenie interesujące, ale podobno ten wzmacniacz do
    odbierania miał na obudowie 100W ...

    > Wzmacniacz może sprawdzić się w okolicy odległej od nadajnika TV, innych
    > nietelewizyjnych nadajników, CB-istów, itd... Pod warunkiem właściwego
    > wykonania i montażu.

    Przydałby się wzmacniacz od 0 do max regulowany. Niestety dwa które mam
    nie jadą od zera, przypuszczam że to cieżko zrobić tak zakres regulacji.

    Nic to, bede jeszcze walczył z ta siatkową co mam a w razie czego rzucę
    sie na jakiś długaśny kawałek aluminium.

    Dzięki.

    PS. Jest jakaś książka z której można się dokształcić z teorii anten?
    Mam tylko "Anteny - teoria i praktyka" J Bator, WKŁ. Niestety niewiele
    tam jest o współczesnych fikuśnych antenach.

  • 37. Data: 2017-01-08 12:51:27
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Sun, 08 Jan 2017 06:00:18 +0100, HF5BS napisał(a):

    [ciach]
> [...]
    > O co mi w tym wszystkim chodzi - każda antena "wielo/szeroko-pasmowa" jest
    > kompromisem konstrukcyjnym, również moja KF-owa - ma 7.3 m długości, a
    > pokrywa jakoś tak od 3 do chyba ok. 100 MHz, czy 50-kilku, musiałbym do
    > notki spojrzeć. Jest rzeczą jasną, że ma to swoje konsekwencje.
    > Więc jeśli widzę, że np. mając kilka reflektorów, to ma je wszystkie
    > jednakowej długiści, to samo z direktorami i radiatorem, jeśli ktoś opisze
    > to jako szerokopasmową, to mam po prostu wątpliwości, jako sceptyk, czy tak
    > jest rzeczywiście. Tutaj są różne długości, więc ma to szansę.

    A to cudo jest podobno przystosowane do odbioru wszystkich muxów w tym 8.
    http://www.hollex.pl/anteny-tv-naziemnej-dvb-t/szero
    kopasmowe/2719-antena-szerokopasmowa-mlog-6-69-hv-dl
    a-mux8-w-pionie

    Bo(o)t manager

  • 38. Data: 2017-01-08 13:07:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 10:53:00 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > PS. Jest jakaś książka z której można się dokształcić z teorii anten?

    Wspomnę o "Amatorskie anteny KF i UKF" Bieńkowskiego. Można znaleźć w
    necie free pdf.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 39. Data: 2017-01-08 13:11:49
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-01-08 10:53, Sebastian Biały wrote:
    (ciap)
    > PS. Jest jakaś książka z której można się dokształcić z teorii anten?
    > Mam tylko "Anteny - teoria i praktyka" J Bator, WKŁ. Niestety niewiele
    > tam jest o współczesnych fikuśnych antenach.

    http://chomikuj.pl/sp5xsl/HAMRADIO/Zdzislaw+Bienkows
    ki*2c+Edmund+Lipinski+-+Amatorskie+anteny+KF+i+UKF,3
    61048953.pdf

    No o wielopasmowych "jagach" współczesnych to raczej nie, natomiast o
    projektowaniu Yagi to sporo IMO ciekawego materiału.

    Włodek

  • 40. Data: 2017-01-08 15:22:31
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Że co?? Nie znam teorii ale się mówi że przeunięcia fazowe między
    > poszczególnymi odbiciami nie przeszkadzają w detekcji sygnału cyfrowego
    > a nawet ich moc cząskowa się składa wprost na moc odbieraną.

    To zapraszam do mnie - sygnał TV z Raszyna w pytę, a jakiś tak pikselizuje
    czasem...

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.