  • 21. Data: 2014-12-02 09:47:32
    Temat: Re: Antipollution fault + rzyganie olejem
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Okazało się, że uszkodzeniu uległy przewód podający paliwo oraz pękła
    > żeliwna szyna paliwowa (jakim cudem?), wszystko w jednym miejscu, na
    > łączeniu. Wyciek to olej napedowy.

    Jakies drgania, cos nie dokrecone, albo za mocno dokrecone ? Zeliwo kruche
    jest.

    > Wszystko zamknelo się w kwocie 706 zł: nowy przewód, uzywana szyna (nowa
    > kosztowała by1300 zł) i robocizna.

    Jak na diesla to chyba nie jest jakas tragedia ;)

  • 22. Data: 2014-12-02 09:56:11
    Od: Koziołek <k...@w...pl>

    Czesław Wiśniak napisał:

    > Jak na diesla to chyba nie jest jakas tragedia ;)

    Dokładnie. Spodziewałem się grubszego strzału ;)

    Pozdr.,

    Koziołek

  • 23. Data: 2014-12-02 17:23:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Koziołek" <k...@w...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:547d7e91$0$21563$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Dokładnie. Spodziewałem się grubszego strzału ;)

    Ale i tak chyba 700 stówek za wymianę wężyka plastikowego i metalowego to
    jak dla mnie dość słona cena.
    Chociaż po programie "Będzie Pan zadowolony" już mnie takie rzeczy mało
    dziwią.

  • 24. Data: 2014-12-03 00:51:48
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 2 Dec 2014 17:23:10 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Chociaż po programie "Będzie Pan zadowolony" już mnie takie rzeczy mało
    >dziwią.

    U mnie w firmie padł dziewczynie rozrusznik. W stareńkim Polo.
    Zatachała go do fachmena, ten wycenił naprawę na 600 zł. 500
    rozrusznik, 100 wymiana. Przyszła i się pożaliła. Szybki przegląd
    Allegro i skończyło się na 140 zł. za rozrusznik z dostawą
    (regenerowany z dwuletnią gwarancją) + 60 za wymianę, w tym samym
    warsztacie. Da się? Da. Tylko trzeba mieć jako takie pojęcie. Gość by
    skasował dziewczynę na 600 zł. za godzinkę roboty. A tak skończyło się
    na tym, że wziął 60 i też jest zadowolony. Leiej mieć sześć dyszek w
    kieszeni niż nic.
    Na takich klientach, a przede wszystkim, klientkach najlepiej się
    zarabia. Co zresztą widać w tym programie. Przyjeżdża głupiutka
    panienka to się ją naciągnie. I tak się nie pokapuje o co biega.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 25. Data: 2014-12-03 09:02:12
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Ale i tak chyba 700 stówek za wymianę wężyka plastikowego i metalowego to
    > jak dla mnie dość słona cena.
    > Chociaż po programie "Będzie Pan zadowolony" już mnie takie rzeczy mało
    > dziwią.

    Generalnie masz racje:
    http://www.bazarek.pl/produkt/4254790/listwa-wtrysko
    wa-paliwa-peugeot-partner-16-hdi.html
    Tylko inaczej jest jak masz masz czas i mozesz sobie grzebac samemu a
    inaczej jak szybko potrzebujesz samochod i nie chcesz sie brudzic. Wtedy:
    "dobra rob pan ale szybko bo nie mam czym jutro do klienta dojechac":)

  • 26. Data: 2014-12-03 09:27:49
    Od: Koziołek <k...@w...pl>

    Czesław Wiśniak napisał:
> [...]
    > inaczej jak szybko potrzebujesz samochod i nie chcesz sie brudzic. Wtedy:
    > "dobra rob pan ale szybko bo nie mam czym jutro do klienta dojechac":)

    Tak niestety jest. Ja nie mam zielonego pojęcia o mechanice, to płacę :( Ale
    tak bywa w każdej branży. Np. ostatnio wstawiałem implant. Koszt - 1800 zł
    (i to po poszukiwaniach najtańszej opcji). Z ciekawości sprawdziłem cenę
    tego samego systemu w sklepie internetowym producenta, dla stomatologów -
    koszt to 450 zł, przy czym po pewnym czasie stali klienci dostają 30%
    rabatu...

    Pozdr.,

    Koziołek

  • 27. Data: 2014-12-03 19:55:16
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > Kontrolka oleju to się zaczyna świecić dużo za późno.
    > Często wtedy bywa już pozamiatane.
    > No chyba że właśnie masz tyle szczęścia, że nagle tracisz całe ciśnienie
    > oleju, wtedy spokojnie zdążysz zgasić silnik.
    > Bo niestety bywa tak, że ciśnienie z nominalnych 6bar spada do 0.5bar, a
    > lampka zapala się przy 0.3 bara.

    u mnie zapaliła się dwa razy, raz jak poszedł przewód od smarowania turbo (a
    właściwie to ze 3 razy bo najpier ten przewód mi pospawali i puścił więc
    jechałem 60km na 5 biegu w okolicach 1200 obrotów i dolewałem oleju co jakis
    czas) i potem jak rozwaliłem miskę olejową na kamieniu, auto jeździ do dziś i ma
    ponad 300kkm na liczniku więc czujnik ciśnienia oleju zasłużył na medal w tym
    przypadku.

    Pzdr
    Piotr

  • 28. Data: 2014-12-04 09:47:19
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-02 o 09:28, Koziołek pisze:

> [...]
    > łączeniu. Wyciek to olej napedowy.
    >
    > Wszystko zamknelo się w kwocie 706 zł: nowy przewód, uzywana szyna
    > (nowa kosztowała by1300 zł) i robocizna.

    To tak ciężko napisać że było to "rzyganie" paliwem a nie olejem?

  • 29. Data: 2014-12-04 09:56:59
    Od: Koziołek <k...@w...pl>

    Trybun napisał:
    > To tak ciężko napisać że było to "rzyganie" paliwem a nie olejem?

    Gdy to pisałem, byłem przekonany, że to olej silnikowy. Że to jednak paliwo,
    dowiedziałem się póxniej, gdy mechanik przepchnął auto z parkingu do
    warsztatu.

    Pozdr.,

    Koziołek

  • 30. Data: 2014-12-04 10:19:55
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-04 o 09:56, Koziołek pisze:

    > Gdy to pisałem, byłem przekonany, że to olej silnikowy. Że to jednak
    > paliwo, dowiedziałem się póxniej, gdy mechanik przepchnął auto z
> [...]

    No tak, ale to mnie całkowicie zmyliło przy wystawianiu potencjalnych
    kosztów naprawy... ;-)