    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Auto Świat popiera blokowanie samochodów przez rowery.
    Date: Tue, 18 Sep 2018 19:20:46 +0200

    W dniu 18.09.2018 o 17:58, Uncle Pete pisze:

    > Przy prawej krawędzi lewego pasa, jeżeli pasy są dwa, a prawy to bus
    > pas. A gdzie mają Twoim zdaniem jechać rowerzyści?

    Jego zdaniem nigdzie. Przecież widzisz, że na samą myśl o rowerzystach
    mu się gotuje pod kopułą i daje tu upust swoim frustracjom.

    Tam wogóle problem jest bardziej skomplikowany, bo i bez rowerzystów tam
    jest niebezpiecznie - po prostu wszyscy (wliczając w to niżej
    podpisanego) jeżdzą tam 70-80 a chodnik jest wąski i blisko. IMHO to
    akurat jedno z miejsc w okolicy gdzie przydałby się fotoradar i to
    odcinkowy z odcinką przy 50. Drugi jest pod Mostem Śląsko-dąbrowskim na
    Wisłostradzie. Paradoksem jest, że zupełnie niedaleko stoi bez sensu
    fotoptryczek przy Karowej.

    Docelowo to należy jednak poszerzyć chodnik (wiem, zabytek, ale naprawdę
    dałoby się to zrobić bez "zniekształcania" historycznego kształtu
    przeprawy) o ile poszerzalibyśmy o 1,5 metra sam chodnik. I krawężniki
    40 cm. A rowerzystów - z braku innych rozsądnych możliwości puścić
    buspasem. Lokalnie autobys sobie pożyczy kawałek drugiego pasa. Kto
    jeździł po Warszawie, ten wie, że w stosunku do autobusów panuje dość
    duże zrozumienie i więcej jak dwa razy kierunkiem prosić nie trzeba (w
    sensie jak nie jeden to następny wpuści).

    Shrek