  • Data: 2016-07-23 22:45:54
    Temat: Re: Auto z kratką na firme chcę na osobowe prywatne - jak?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 23 Jul 2016 10:48:39 +0200, Cavallino napisał(a):
    > ad.1
    > Tak się nie da, nie możesz sprzedać auta sam sobie.

    Czy nie mozesz, to taki pewny bym nie byl - ale auto juz jego jest.
    Firma nie ma osobosci prawnej, wiec firma i wlascciel to to samo.

    > Możesz natomiast wycofać auto z ewidencji środków trwałych, od wtedy
    > jest Twoje prywatne i możesz z nim zrobić co chcesz, nawet VAT nie płacąc.

    Hm, co do aut to nie wiem, ale dawniej byl zapis, ze przekazanie
    towaru na cele prywatne podatnika podlega VAT.

    Tu niby nie towar, a przekazanie to niby bylo w druga strone, ale
    zasada ogolna jest raczej taka - jesli odliczono VAT przy zakupie,
    to trzeba zaplacic przy sprzedazy. Inaczej to by brama do przekretow
    byla :-)

    J.