  • 11. Data: 2009-06-24 12:07:12
    Temat: Re: Barracuda 500 serii 7200.11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:sq1445lpvo9p844rbajqq0mm572aga0rhc@4ax.
    com...
    > Powiedz tak mojemu kumplowi co to robił backup z jednego dysku na
    > kolejny. Tylko że wszytkie z felernej sesji - padły jak na złośc w
    > odstępie kilku godzin. ;-)

    A kto robi backup z dysku na dysk w obrębie tego samego komputera. To nie jest
    backup.

  • 12. Data: 2009-06-24 12:50:06
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 24 Jun 2009 14:07:12 +0200, "qwerty" <q...@p...fm>
    wrote:

> [...]
    com...

    >A kto robi backup z dysku na dysk w obrębie tego samego komputera. To nie jest

    Czy ja napisałem że robił to w obrębie jednego komputera?

    Zdrówko

  • 13. Data: 2009-06-25 01:53:53
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Mark <t...@a...w.pl> zwrócił błąd:
    > ...czyli nalezaca do tej nieszczesnej serii ze zrabanym firmware'm z konca
    > zeszlego roku, o czym dowiedzialem sie post factum.

    Pomijając inne sprawy sam fakt przynależności Barki 500GB do 7200.11 nie
    znaczy że należy ona do serii ze zrąbanym firmware - niektóre
    (wczesne) nie miały zrąbanego firmware, sam mam taką. Natomiast
    widziałem też ze złym firmware, zresztą jeszcze w większości chodzące.

    Samemu można to zwykle odzyskać, ale IMO jeśli komuś bardzo zależy na
    danych to należy po prostu skorzystać z darmowego odzyskiwania przez
    Seagate, które nie jest tożsame z wymianą gwarancyjną. Nic nie płacić
    poza ewentualnymi kosztami wysyłki!

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 14. Data: 2009-06-25 11:14:21
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 13:00:38 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > Mieszasz 2 rzeczy: naprawę/wymianę uszkodzonego sprzętu i naprawę
    > dysku w celu dostania się do danych. Nie proponują nawet wymiany -
    > wysyłaja dysk do Holandii gdzi ena ich zlecenei jest on odblokowywany.
    > Jak pisąłem trwa to około 2 tygodni.

    Ok, rozmawialem z ABC Data - niestety nie ma tak lekko. Co do wyslania im
    dysku - oczywiscie, wysle, naprawia/wymienia. Co do odzysku - nalezy
    kontaktowac sie bezposrednio z Seagate jednak, niestety widze ze z linii
    zniknal konsultant po polsku, zas nie jestem na tyle biegly w angielskim
    zeby wysszczyc zagadnienia techniczne - chyba ze ktos posiada jakis numer do
    Seagate?:)
    Pytanie numer dwa - mam jeszcze kilka dyskow z tej serii - na szczescie
    wiekszosc 500 byla "zdrowa" - w ktorych musze wymienic firmware. A pytanie
    brzmi - czy zmiana firmware ma jakikolwiek wplyw na dane? moge na
    dzialajacym dysku to robic bez obaw?

    --
    Mark

  • 15. Data: 2009-06-25 11:50:36
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 25 Jun 2009 13:14:21 +0200, Mark <t...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    >zeby wysszczyc zagadnienia techniczne - chyba ze ktos posiada jakis numer do

    Podpytam dostawcę przez którego dyski wysyłałem. Sowją dorga to
    dostawca - neiwielka w sumei firma - zapronował mi takie rozwiązanie
    jak zwróciłem się do niego z pierwszym padakiem. Jak dokładnei mi
    wyjaśni wklpeię co i jak.

> [...]
    >wiekszosc 500 byla "zdrowa" - w ktorych musze wymienic firmware. A pytanie
    >brzmi - czy zmiana firmware ma jakikolwiek wplyw na dane? moge na

    Bez obaw. Tylko jeśli masz inne dyski to je odłącz od kompa na czas
    flashowania bo soft czasami chce zaorać wszytkei które widzi.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2009-06-25 13:08:13
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 25 Jun 2009 13:50:36 +0200, "Maciek \"Babcia\" Dobosz"
    <b...@j...org.pl> wrote:

> [...]
    >dostawca - neiwielka w sumei firma - zapronował mi takie rozwiązanie
    >jak zwróciłem się do niego z pierwszym padakiem. Jak dokładnei mi

    Dostałem odpowiedź od sprzedawcy:

    Robilem bezposrednio z seagate. 0 kosztow, kurier w te i z powrotem na
    koszt seagate
    [ http://www.i365.com/
    trza sie zarejestrowac, zglosic nowe RMA case i czekac. potem
    decyzja, przysylaja kuriera. a jak ocenia, ze to nie z ich winy to
    podaja opcje: wysylka na twoj koszt albo zlomowanie na miejscu. mysle,
    ze za darmo

    Zdrówko

  • 17. Data: 2009-06-26 07:29:41
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 15:08:13 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> [...]
    > decyzja, przysylaja kuriera. a jak ocenia, ze to nie z ich winy to
    > podaja opcje: wysylka na twoj koszt albo zlomowanie na miejscu. mysle,

    O dzieki. widzialem ta stronke, ale jakos sobie skojarzylem ze to usluga
    platna, dzieki za wyjasnienie

    --
    Mark