  • Data: 2018-05-25 09:20:59
    Temat: Re: Biało-czerwona drużyna chce mnie wybzykać
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-24 o 19:32, JaNus pisze:

    > Warto znać de Tocqueville'a, Bastaiata, i jeszcze kilku wybitnych
    > myślicieli, np. z austriackiej szkoły ekonomii. Lecz szarzy, zwykli
    > ludzie o tej dziedzinie wiedzy nie mają najmniejszego pojęcia, bo
    > uważają, że nie jest im do niczego potrzebna, np. przy kupowaniu chleba.

    Należę niestety do tych szarych, choć wydaje mi się, że myślących.
    Nie mam czasu na to co chciałbym jeszcze opanować to skąd wziąć czas na
    to co _jedynie_ warto by poznać.

    > I przez to nie wiedzą, ile za ten chleb *przepłacają*!

    Tę wiedzę opieram na dniu wolności podatkowej zakładając, że ktoś to
    dobrze wylicza.

    > No ale de**krację (tfu!) wprowadzono po to, aby o tym, jak kierować
    > państwem - decydowali "wyborcy", im głupsi, tym lepiej dla rządzących!

    To by wyjaśniało to, co się aktualnie dzieje w szkołach.

    > Gdy za to brała się tylko elita, nie musząc kokietować zgrai durniów, to
    > efekty były dramatycznie lepsze.

    Zawsze myślałem, że jakbym miał możliwość i się za to wziął to zrobiłbym
    znacznie lepiej niż jest :)

    > A obecne rządy, np. polskie, wyrywają z kieszeni poddanych (sic!)
    > ponad... 55% !

    Jak to się ma do tego, że dzień wolności podatkowej dla Polski jest
    wyliczany jednak na koniec czerwca a nie za połową lipca.
    Ci co liczą o czymś nie wiedzą?

    > i do tego, co wynika z prawa G. Sávas'a - porażającą
    > część tych pieniędzy pochłania samo ich przelewanie, administrowanie,
    > pobieranie i dysponowanie: sporo ponad... 80 procent (sic!) idzie na
    > zmarnowanie!

    To mnie od zawsze najbardziej denerwuje. Gdyby wszystko szło na drogi
    szkoły, policję, wojsko itp. nie miałbym nic przeciwko.
    Szczególnie tak myślałem jak pojawiły się fundusze unijne. Nasze podatki
    są najpierw obrabiane (oskubane) przez nasze urzędy i wysyłane do unii.
    Tam następuje dalsze skubanie, chyba w większej skali. Następnie wraca
    to do nas i znów różne urzędy zawiadują tymi pieniędzmi. Na koniec to co
    zostanie idzie na jakieś pożyteczne cele. I aby przypomnieć, że to łaska
    pańska to na każdym rogu niebieska tablica.
    P.G.