  • Data: 2019-07-30 13:15:04
    Temat: Re: Blacha nierdzewna czym obrabiać
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Trochę nieprzewidywalny kształt.

    Tym niemniej metoda jest chętnie używana do odtwarzania rur wydechowych
    i zbiorników paliwa w zabytkowych pojazdach.
    Ciekawe jak im się udaje uniknąć pofałdowań?

    Ja bym podzielił proces na etapy z wygrzewaniem odprężającym.
    Dla pewności dodałbym stopniowo rozsuwane ograniczenie w postaci
    równoległych drewnianych płyt.
    Może wtedy nie będzie warunków do pojawienia się pofałdowania?

    Są programy komputerowe do symulacji termoformowania.
    https://www.transvalor.com/en/cmspages/hydroforming.
    59.html

    WM