  • 1. Data: 2019-07-29 19:45:08
    Temat: Blacha nierdzewna czym obrabiać
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem.

    Chciałbym zrobić z blachy nierdzewnej nakładkę na zderzak do auta. Żaden
    tam wieś-tuning, w aucie typu kombi łatwo o niszczenie tylnego zderzaka
    w kontakcie z bagażem. Mogę takie coś kupić, ale wolałbym uskutecznić
    samodzielnie, w wersji 2D ( płaskiej ). I tu 2 pytania:

    1. Jak wykonać szablon/wzór. Kształt to coś w rodzaju przekrojonej
    *wzdłuż* kiełbasy albo banana. Do głowy przychodzi mi odciśnięcie
    kształtu w bristolu, co powinno się udać bo krawędzie na zderzaku
    wyznaczające pożądany kształt są dosyć ostre. Potem trzeba by to jakoś
    natrasować na blasze.

    2. Czym ciąć nierdzewkę po linii krzywej tak aby nie poniszczyć krawędzi ?

    Jakieś pomysły ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2019-07-29 20:48:39
    Temat: Re: Blacha nierdzewna czym obrabiać
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-29 o 19:45, PeJot pisze:
    > Czym ciąć nierdzewkę po linii krzywej tak aby nie poniszczyć krawędzi ?
    Narysować dxf-a i dać wyciąć laserem.

    Robert

  • 3. Data: 2019-07-29 20:59:41
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Narysować dxf-a i dać wyciąć laserem.

    Laser jest dostępny, tylko wymiarów brak. Promienie krzywizn liczone w
    metrach.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2019-07-29 21:07:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-29 o 20:59, PeJot pisze:

    > Laser jest dostępny, tylko wymiarów brak. Promienie krzywizn liczone w
    > metrach.

    Nie zrozumiałem co to za kształt i z czego wynika. Nakładka na
    zderzak... czyli ja bym zwymiarował go i przeniósł do programu 3D i tam
    dorysował to czego oczekujesz.

    Robert

  • 5. Data: 2019-07-30 07:22:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 lipca 2019 02:45:10 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    > natrasować na blasze.
    >
    > 2. Czym ciąć nierdzewkę po linii krzywej tak aby nie poniszczyć krawędzi ?

    Ja bym zaparkował tyłem pod blokiem, jak najbliżej ściany. Położyłbym na bagażniku
    kij o znanej długości. Wszedłbym na najwyższe piętro i zrobił zdjęcie tego zderzaka z
    powiększeniem takim żeby się cały mieścił w kadrze. Potem bym to wsadził do jakiegoś
    autocada ze skalą taką żeby ten kij był 1:1. No i obrysował ten zderzak jak
    najdokładniej.

  • 6. Data: 2019-07-30 08:01:11
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-07-30 o 07:22, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    autocada ze skalą taką żeby ten kij był 1:1. No i obrysował ten zderzak jak

    Myślę, że zakłady wycinające blachę laserem, mają fachowców dla których
    obmierzenie takiego zderzaka i narysowanie prostego kształtu w cadzie
    nawet jeśli to banan czy kiełbasa, nie stanowią żadnego problemu.
    Obdzwoń okolicę i zapytaj

  • 7. Data: 2019-07-30 08:57:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-30 o 08:01, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > obmierzenie takiego zderzaka i narysowanie prostego kształtu w cadzie
    > nawet jeśli to banan czy kiełbasa, nie stanowią żadnego problemu.

    Mało prawdopodobne aby ten kto ma skaner 3D miał laser i był z okolicy.
    No i od zeskanowania do rozwinięcia aby to wyciąć daleka droga.

    Narysować samemu i dać do wycięcia, koszt będzie bardzo niski.

    Robert

  • 8. Data: 2019-07-30 10:06:38
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    > No i od zeskanowania do rozwinięcia aby to wyciąć daleka droga.
    >
    > Narysować samemu i dać do wycięcia, koszt będzie bardzo niski.

    Myślałem że chodzi o płaski element do zamocowania na górnej powierzchni
    zderzaka żeby się na rysował przy załadunku (pisałeś o wersji 2D)
    Jeżeli to ma być 2D ale rozwinięcie bryły które potem będziesz składał
    to słabo to widzę w domowych warunkach. Powstanie coś 'la trapezowa
    foremka na ciasto z krawędziami w miejscu łączenia. jak w Starach czy
    Jelczach Będziesz to sam spawał ?
    Fabryczne zderzaki metalowe są generalnie wytłaczane dlatego mają obłe
    kształty.

  • 9. Data: 2019-07-30 11:47:21
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-30 o 10:06, Roman Rogóż pisze:
> [...]
    > Jelczach Będziesz to sam spawał ?
    > Fabryczne zderzaki metalowe są generalnie wytłaczane dlatego mają obłe

    Można ewentualnie spróbować hydroformowania.
    https://youtu.be/8cuhYNBYUZQ

    WM

  • 10. Data: 2019-07-30 12:03:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-30 o 11:47, WM pisze:

    > Można ewentualnie spróbować hydroformowania.
    > https://youtu.be/8cuhYNBYUZQ

    Trochę nieprzewidywalny kształt.

    Robert