    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Błędny R2 w Europie?
    Date: Sat, 6 Jan 2018 13:36:42 +0100
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p2oogc$vpd$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnp51dg4.6lf.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Wszystkie ośrodki mogą mieć zsynchronizowaną częstotliwość, ale ważna

    Wiadomo, że nie mogą się opierać na częstotliwości sieci energetycznej,
    inaczej dopiero były by jaja, gdyby się miały spiąć dwa ośrodki jadące na
    dwóch elektrowniach o różnej nieco częstotliwości. Zanim by automatyka to
    dostroiła, to by była dyskoteka na ekranie. O ile w ogóle by dostroiła.

    > jest jescze faza -- jedna linia, to jakieś 20 km dla prędkości światła.

    Nigdzie nie twierdziłem, że to jest takie proste. Wiadomo, że trzeba to tak
    zgrać, aby swoje trafiło na swoje.

    > W technice analogowej komutacja sygnałów z odległych źródeł jest nie do

    Myślę, że przy drobnym wsparciu odpowiednią techniką, jest to do zrobienia.
    Prosto - linia opóźniająca o regulowanym opóźnieniu. I wtedy dwa odległe
    ośrodki miały by rozsunięcie w czasie o 1 ramkę, regulowane zresztą, aby po
    obu stronach zgraly się impulsy synchronizacji. Przy 2 różnych źródłach
    regulować opóźnienie dotąd, aż impulsy się spotkają i wtedy jawnie
    komutować. Wydaje mi się, że prościej będzie, aby wszystkie potrzebne
    sygnały komutować w jednym ośrodku, a aktywny będzie potem odsyłać już
    gotowy sygnał drugiemu, do wyemitowania. Nie skakała by wtedy synchro, a
    opóźnienie... no ile, 0.1 sekundy? chyba tylko jakiś sawant by zauważył.

    > rozwiązania. W początkach telewizji nikt się tym nie przejmował nawet
    > lokalnie. Pan Suzin zapowiadał film, a gry przełączano na telekino, to
    > synchronizacja skakała.

    No, jedno małe bujnięcie... no, dwa, idzie wybaczyć, wiadomo, że pewnych
    rzeczy się nie przeskoczy. Ale jak potrafiło ładnych kilka(naście) sekund
    jazgotać mozaiką... to jednak coś nie tak. Tak się zastanawiam, czy zgrać
    telekino z resztą, to było tak trudno? Zresztą - i dziś się zdarza przy
    przełaczaniu źródeł, że obrazek sobie podskoczy, mimo tej całej cyfry.

    --
    Pies jest jedynym zwierzęciem, które potrafi wyrazić zadowolenie lub
    śmiać się kręcąc lub wymachując ogonem i czyni to nieporównanie wdzięczniej