  • Data: 2019-09-03 09:34:23
    Temat: Re: CAD
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiem, że robią. Ale ja potrzebuję CAD'a mechanicznego co "się zna na
    > elektronice" na tyle, że używający go mechanik "zaimportuje gotowca" z np
    > Eagle itp. i dzięki temu mechanik używający "mechanicznego CAD'a znającego
    > się na elektronice" wymyśli sobie nowy lepszy kształt płytki PCB,
    > o którym to kształcie nie musi wiedzieć elektronik od Eagle'a (itp).

    Trochę chyba błądzisz w temacie. Od 20 lat rzeźbię płytki i zawsze jest
    tak, że najpierw projektowana jest obudowa przez mechanika, który
    narzuca kształt płytki PCB i zaznacza na niej gdzie mają być
    umiejscowione kluczowe z jego punktu widzenia elementy, złącza, gniazda
    zasilania itp... Następnie generuje mi dxf'a z obrysem płytki, który
    importuję do swojego programu i maluję ścieżki.
    Jak już namaluję to o ile jest taka potrzeba mogę wygenerować stepa,
    który z kolei kolega może wrzucić do swojego mechanicznego programu, aby
    zobaczyć czy nie ma jakiś kolizji itp...

    Jakoś nie widzę tego, że elektronik namaluje sobie płytkę wg własnego
    widzi mi się, a później mechanik będzie się ją starał jakoś "upchać" do
    obudowy i dopiero wtedy będzie wymyślał nowy lepszy kształt.