  • 51. Data: 2009-01-07 15:31:05
    Temat: Re: CZYM czyścić obiektyw ?? żeby nie porysować..
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    <j...@a...at> wrote in message
    news:dfa4f344-1e5c-47c7-9d79-d1fd169671f3@e1g2000pra
    .googlegroups.com...
    On 7 Jan., 12:01, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Wyciąłeś to z jakiejś książki przedwojennej? :)
    >
    > --
    > pozdrawia Adam

    z aktualnej broszury canona - wiodacego na rynku swiatowym producenta
    obiektywow - gdybys o tej firmie jeszcze nie slyszal.

    Szkoda, ze nie doczytales do konca:

    http://www.canon.co.uk/for_home/product_finder/camer
    as/filmcam_tips.asp

    "For best performance, use only the Canon Lens Cleaning Kit which contains
    cleaning solution, lens tissue and blower brush, available through your
    authorised Canon Camera Dealer."

    Myslisz, ze sprzedajac swoje "Canon lens cleaning kit" za cholera wie ile (a
    na pewno duzo) powiedza ci, ze wystarczy kawalek szalika? :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 52. Data: 2009-01-07 17:35:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > sorry to byl oczywiscie zart o tym canonie.
    > informacje ktore podalem wczesniej naturalnie zaczerpnalem z
    > ksiazeczki do nabozenstwa z XV w.
    > to chyba jasne ?

    Niezupełnie - przed czyszczeniem szkło należy okadzić :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 53. Data: 2009-01-07 17:36:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kamil pisze:
    > Myslisz, ze sprzedajac swoje "Canon lens cleaning kit" za cholera wie ile (a
    > na pewno duzo) powiedza ci, ze wystarczy kawalek szalika? :)

    Albo Szarika :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /aby wybrać opcję pierwszą wciśnij dwójkę/

  • 54. Data: 2009-01-07 19:46:06
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Moze takie masz doswiadczenia, bo po prostu szybko odparowuje?! :)
    > Wg mnie do usuwania tluszczu jest idealny. Swietne sa saszetki z takimi
    > malymi chusteczkami nasaczonymi wlasnie tym alkoholem (jakies medyczne
    > przeznaczenie). Zanim odparuje z takiej chusteczki, da sie nia na
    > spokojnie wyczyscic kazde szkielko (nawet nie tylko soczewke).

    Takie saszetki w wersji do czyszczenia okularow mozna kupic w kazdym sklepie
    Rossman - cena 4.99 za 50 sztuk

    MaW

  • 55. Data: 2009-01-07 22:04:21
    Od: "Kokon" <k...@o...pl>

    Aju wrote:

    > A jeśli chodzi o jakiś płyn na tą koszulke ( osobiście uzywam
    > ściereczki do czyszczenia okularów takiej za 10 zl. w okulistycznym)
    > to spirytus sie nada? Nie zniszczy żadnej powłoki ? Chodzi o coś co
    > można w domu znalezc... ;)
    >
    > Pozdrawiam...

    Alkohol izopropylowy, spotykany jako Cleanser IPA.

    Pzdr,
    Blazej

  • 56. Data: 2009-01-08 00:34:50
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Ozzz. pisze:
    > Kupiłem lustrzankę cyfrową SONY DSLR Alfa 350...Niestety pobrudziłem trochę
    > obiektyw. Czym go oczyścić ? Tak, żeby nie porysować i czegoś nie popsuć... Nie
    > chce uszkodzić. wiem że to delikatny sprzęt. Jakie zestawy czyszczące polecacie ?

    Masz już pełny przegląd możliwości ;) Ja dodam tylko, że ślady palców
    należy usuwać szybko, czasem kwasy/tłuszcze/etc. potrafią nieodwracalnie
    zniszczyć powłoki i zostawić trwały ślad. Sam czyszczę optykę
    izopropanolem lub (częściej) acetonem.

    --
    Filip.

  • 57. Data: 2009-01-08 09:53:26
    Temat: Re: CZYM czy?cić obiektyw ?? żeby nie porysować..
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Czarek pisze:

    > czyszczenia obiektywów" usuwa się zestawem: 25 ml spirytusu i koszula
    > bawełniana. Należy wziąć głęboki wdech, wlać spiryt do paszczy,
    > przełknąć i wykonać chuch na powierzchnię soczewki. Zaraz potem

    Myślę że nie od rzeczy jest wlać najpierw ze 2-3 razy bez chuchania,
    żeby właściwie przeczyścić tor dmucho-chuchowy i nabrać właściwej
    płynności ruchów.

  • 58. Data: 2009-01-08 11:17:32
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > Albo Szarika :)

    Zalezy co wczesniej Szarik robil. Jesli pil wode z toalety, moze miec jesze
    domestos na jezyku, a wiadomo jak to dziala na powloki. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 59. Data: 2009-01-08 11:30:35
    Od: j...@a...at

    On 7 Jan., 16:31, "kamil" <k...@s...com> wrote:
> [...]
    >
    > Myslisz, ze sprzedajac swoje "Canon lens cleaning kit" za cholera wie ile (a
    > na pewno duzo) powiedza ci, ze wystarczy kawalek szalika? :)

    a gdzie ja pisze o szaliku ?szaliki na ogol nie sa czyste i nie sa
    miekkie.

    stosowane sa dwa rodzaje srodkowa plynnych oparte na alkoholach i na
    plynnych poletylenach - te sa takie drogie ale najlepsze.

    rada zeby hhuhac na obiektyw jest najglupsza jaka mozna dac.
    pomijajac ze ta kondesujaca para wodna ma jednak odczyn kwasny ( tak ,
    tak nie jest idealnie czysta skroplona woda ) to ulatwia ona tylko
    rozmazanie tluszczu na powierzchi.

    prosty przyklad .: stosujesz tylko czysta sucha szmatke bez zadnych
    zrodkow - powiedzmy w idealnym przypadku uda sie usunac ok 90%
    tluszczu z powierzchni soczewki , tzn pozostanie ok 10 % ilosci
    poczatkowej na powierzchni , ktora co najwyzej mozna rozmazac na cala
    soczewke.

    jesli zastosuje sie srodek rozpuszczajacy tluszc powiedzmy w ilsci
    10:1 w stosunku do masy tluszczu na soczewce to otrzymamy 10% roztwor
    tego tluszczu.
    Jesli teraz szmatka usuniemy tak jak w pierszym wypadku tez ok 90%
    calkowitej ilosci to pozostanie nam na powierzchni ok 10 % roztworu
    10procentowego tluszczu , czyli bedziemy mieli na soczewce po
    wyparowaniu rozpuszczalnika tylko 1% ilosci poczatkowej tluszczu.

    Para wodna z ust pomijajac jej nieobojetny odczyn nie jest w stanie
    rozpuscic tluszczu dlatego chuchaniue jest bezcelowe i szkodliwe.

    to w skrocie.

    Moge tylko powtorzyc - najrozszadniejszym jest stosowanie srodkow
    dedykowanych , ew alkohol.

    miekka szmatka , ircha , bawelna , czysta sterylna wata ( moim zdaniem
    najlepsze rozwiazenie gdyz do kazdej operacji mozna wzasc swieza
    porcje)

    nie ma sensu wylamywania drzwi dziwnymi radami , ktore sa dawno
    otwarte.

    XXX

  • 60. Data: 2009-01-08 11:41:11

    j...@a...at napisał(a):

> [...]
    > pomijajac ze ta kondesujaca para wodna ma jednak odczyn kwasny ( tak ,
    > tak nie jest idealnie czysta skroplona woda ) to ulatwia ona tylko

    Po pierwsze nie da się tak chuchnąć, żeby nie napluć :) Zawsze znajdą się kropelki
    śliny.

    wer