  • Data: 2017-01-12 11:18:33
    Temat: Re: Chujki dalej kontrolują trzeźwość kierowców
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 12 Jan 2017 10:39:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > No ja tak tylko zwracam uwagę że tego typu "proste rozwiązania" albo wyjdą
    > bez sensu, albo będą niesprawidliwe, albo z kolei będą dziurawe.
    Każde prawo jest dziurawe z definicji. Od łatania dziur są sądy. I nie
    znaczy że skoro prawo dziurawe to zaraz bez sensu, to implikacja
    nieuzasadniona.

    > Że nagle pod sztandarem walki z pijanymi kierowcami (tu można wstawić
    > dowolny nośny sztandar - terroryzm, pedofilię,
    Przeginasz. Ja nie widzę związku. Każde aspołeczne zachowanie powinno
    się spotkać z skuteczną reakcją. Niech specjaliści wymyślą skuteczne
    reakcje w przypadku innych przestępstw, ja się tu nimi nie zajmuję.

    > ale też np. kierowców przekraczających prędkość),
    Tym też by się zdało zabierać bryki. Np. przekroczenie dopuszczalnej o
    100 km/h skutkuje zabraniem bryki.

    > Zawalić niczemu niewinnych pracodawców bagażem niespełnialnych wymagań,
    > dlatego że nienawidzisz pijanych.
    Dwie manipulacje w jednym zdaniu :) Ależ wymagania są spełnialne a ja
    wcale nie nienawidzę nikogo :)

    > A publiczna chłosta nie lepsza?
    Nie. Doświadczenie z zabieraniem prawa jazdy mówi że jeśli tylko
    kierowca będzie miał wóz to będzie nim jeździł bez względu na wszystko.

    > No tylko dlaczego uważasz, że kierowca nowego autobusu hybrydowego powinien
    > zostać za to samo przestępstwo ukarany znacznie dotkliwiej niż jego
    > kierowca z tej samej firmy który jedzie starszym autobusem?
    Niech prawodawca ustali ile kosztuje autobus średnio.

    > I skąd pomysł że autobusy jeżdżące po mieście należą do skarbu państwa?
    Ja tego nie powiedziałem, przeczytaj sobie dokładnie.

    > W ogóle powiązanie kary z wartością samochodu brzmi bez sensu, bo co to za
    > kara która potencjalnie jest dotkliwa dla kogoś kto jedzie nowym
    > samochodem, ale z roku na rok jest coraz mniej dotkliwa?
    Każada kara bywa rozmaicie dolegliwa w zależności od okoliczności i nikt
    nie łamie nad tym rąk. Są tacy co przed zimą załatwiają sobie
    3-miesięczny wyrok :) Po prostu prawo nie jest w stanie przewidzieć
    wszystkich okoliczności. Nie znaczy to że nie należy stanowić prawa.
    Zaletą zabierania wozu jest skuteczne uniemożliwienie kontynuowania
    przestępstwa, a jak komuś zabiorą rzęcha to niech się cieszy że tanio
    się wykpił. Ale jak zabiorą BMW to już się robi ciekawie, nie? :)

    > A samochód "nieswój" to nie tylko autobus MZK, ale też samochód może być
    > żony, rodziców, firmowy, banku, wypożyczalni, jednoosobowej działalności
    > gospodarczej itp. itd.
    Niech się posłowie martwią :) Zapewniam cię że szczegółowa analiza
    podniesionych przez ciebie trudności da się rozwiązać całkiem
    zadawalająco. Wystarczy chcieć.

    > Taaaa...
    > Za 10 lat to popularne na drogach _zaczną_ być Golfy i Passaty rocznik 2017
    > :)
    Pożyjemy, zobaczymy :)

    --
    Jacek