  • Data: 2014-04-21 14:17:40
    Temat: Re: Cichy i wydajny komputer
    Od: "maX" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:lj0nv7$tf4$1@node1.news.atman.pl...

    > Zasilacz: BeQuiet Dark Power Pro 10 (z polecenia 2late) 550W (nie ma
    > słabszego)

    Do twojego zestawu wystarczy i 350W, aby był markowy i cichy.

    > CPU: core i7 4770T (z powodu sensownego poboru mocy i przyzwoitej
    > wydajności)

    Tak jak w sąsiednim wątku pisałem o i5T - tą "energooszczędność" uzyskano
    obniżając częstotliwość względem zwykłego i7 4770 (2.5 GHz zamiast 3.4 GHz).
    Podobny spadek poboru mocy uzyskasz na zwykłym 4770 jeśli zmniejszysz mu
    częstotliwość o 900 MHz i obniżysz napięcie zasilające. Tyle że 4770 ma tą
    przewagę nad 4770T że w razie potrzeby możesz mu przywrócic maksymalną
    wydajność (3.4 GHz), a 4770T niekoniecznie pójdzie na 3.4 GHz. No i 4770
    jest też tańszy od 4770T.

    > RAM: byle jaki 16GB (nie wiem jaką prędkość dobrać do CPU) np GoodRam 2x
    > 8GB 1600MHz CL10

    Na LGA1150 małe znaczenie ma częstotliwość pamięci.

    > MB: Asrock H87 Pro4 (bo ponoć Asrock to teraz dobra firma, 4 sloty RAM,
    > LAN Intel, obsługa >1 monitora)

    Na wszystkich 3 wyjściach wizyjnych obsługuje rozdzielczość 1920x1200, czyli
    wystarczy.

    > (Opcja)
    > GPU: Zotac 640 Zone Edition ZT-60207-20L (bo 2xDVI i pasywna, ale nie wiem
    > czy pociągnie 2 x 1920x1200 - brak specyfikacji na stronie producenta,
    > teoretycznie nawet moja laptopowa nvidia 2100M daje sobie z tym radę)

    Musi mieć conajmniej 2x 1920x1200. Inna rzecz że (skoro z jakichś przyczyn
    nie chcesz przejściówki HDMI-DVI) możesz używać jednego DVI z płyty głównej,
    a drugiego z karty graficznej. Wtedy wystarczy karta graficzna z tylko
    jednym DVI (czyli jakiś Geforce 610 z pasywnym chłodzeniem).