  • Data: 2014-04-21 17:10:28
    Temat: Re: Cichy i wydajny komputer
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    maX pisze:

    > Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Do twojego zestawu wystarczy i 350W, aby był markowy i cichy.

    Też tak sądzę, ale chyba nie ma nic zdecydowanie cichszego niż ten Dark
    Power? Zapas mocy może też się przydać, jak mnie najdzie ochota na jakąś
    grę :)

    > Tak jak w sąsiednim wątku pisałem o i5T - tą "energooszczędność"
    > uzyskano obniżając częstotliwość względem zwykłego i7 4770 (2.5 GHz
    > zamiast 3.4 GHz). Podobny spadek poboru mocy uzyskasz na zwykłym 4770
    > jeśli zmniejszysz mu częstotliwość o 900 MHz i obniżysz napięcie
    > zasilające.

    Tak też myślałem. Natomiast trochę mnie zaskakuje całkiem dobry wynik
    4770T w teście Passmark. 9k5 vs 8k8 dla 4770 przy teście wszystkich
    rdzeni. Test pojedynczego rdzenia wypada nawet minimalnie lepiej na
    korzyść 4770T (wyniki z CPUBoss). Przy tak duże różnicy w maksymalnym
    zegarze (bez trybu turbo) 3,5 vs 2.5 GHz (czyli 40%) można by się
    spodziewać dużo większej różnicy w wynikach. Widać, że przełożenie
    zegara na wynik testu nie jest liniowe.

    > Na LGA1150 małe znaczenie ma częstotliwość pamięci.

    Tak też myślę, sprawdzę tylko ba pamięć miała CL8 i powinno być ok.

    > Na wszystkich 3 wyjściach wizyjnych obsługuje rozdzielczość 1920x1200,
    > czyli wystarczy.

    > Musi mieć conajmniej 2x 1920x1200. Inna rzecz że (skoro z jakichś
    > przyczyn nie chcesz przejściówki HDMI-DVI) możesz używać jednego DVI z
    > płyty głównej, a drugiego z karty graficznej.

    Nie mam nic przeciwko przejściówce. Po prostu często dane marketingowe
    nie zawsze idą w parze z rzeczywistością. No ale jak zachce mi się
    zagrać nawet w najprostszą grę to pewnie iGPU się zadławi. Ciekawe czy
    przy obciążeniu grafiki w CPU spada wydajność CPU?

    --
    pozdrawiam
    Piotr