  • Data: 2018-03-10 01:25:14
    Temat: Re: Cienizna Zachodu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-03-09, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> [...]
    /0/DAE6565FA1ED3675C12580D800583B47/$File/epo_annual
    _report_2016_infographic_en.pdf

    > Nie szukałem źródła tej informacji, ale Niemców to zdaje się ekscytować:
    > http://m.dw.com/en/china-flexes-its-patent-muscle/a-
    42872310

    Bo to rodzi określone implikacje, ale niekoniecznie stoi za tym jakaś
    wielka innowacyjność. To bardziej opanowywanie rynków, co zresztą i DW
    i sam w innych postach napisałeś.

    Dostali zachętę od rzadu, aplikacja drogo nie kosztuje ($140 i mniej), a
    może też zablokowac to i owo to aplikują. Opantentować mozna prawie
    wszystko.

    Nb. gro tych patentów jest krajowych, więc wygląda to (w tej chwli)
    bardziej na ochronę własnego rynku, ale lekcewazyć rzecz jasna się nie
    powinno. Tylko ze Europa nie stoi za szczególnie mocno w dziedzinach
    IT/telekom a o takie patenty Chińczykom głownie chodzi. Już prędzej
    medtech. Inne dziedziny, jak dotąd chyba z grubsza są niezagrożone.

    --
    Marcin