  • Data: 2017-12-31 14:35:07
    Temat: Re: Co jest lepsze w grzaniu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 31 Dec 2017 11:43:14 +0000 (UTC), Marcin Debowski

    > Masz rację, zapomniałem, że one są dużo grubsze. Z tym, że do kupy to
    > nie wydaje mi się aby to wszystko było istotne.

    Zgadza sie. Zakladajac ze zeliwny ma 1m kw powierzchni i np 3kW mocy,
    to przy grubosci scianki 5mm potrzeba nam az 0.25K roznicy temperatur
    na przeniesienie takiej mocy.

    Przy czym ... to ciagle nie jest strata, bo wraca do pieca.

    > Konwekcja swobodna nie jest najlepszym sposobem wymiany ciepła.

    Ale co proponujesz - kaloryfer z wentylatorem ?

    J.