    Subject: Re: Coś mi operacje dyskowe mulą się
    Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.winnt,pl.comp.pecet
    From: jaNus <p...@b...pl>
    Date: Mon, 11 Nov 2019 19:45:23 +0100

    W dniu 11.11.2019 o 14:52, Uncle Pete pisze:
    > A jakie masz transfery przy kopiowaniu dużych plików z HDD na SSD i
    > z powrotem?

    Choć problem irytującym *jest*, ale najwyraźniej nie osiągnąłem jeszcze
    irytacji na wystarczającym stopniu wq****nia, bo jakoś nie palę się do
    instalowania softu do pomiarów transferu. No bo takich różnych programów
    "jednorazowego odpalenia" mam już na kompie zdecydowanie za dużo. A gdy
    jest, i to za darmochę, to potem jakoś żal pchnąć do kosza :)

    > Ponieważ podstawowa różnica między nimi jest w czasie dostępu, więc
    > największa różnica w szybkości jest kiedy komputer "mieli" dużo
    > drobnych plików.

    Tak na oko oceniając, to gdy HDD się "rozmacha", to transfery nie są
    raczej nadto spowolnione. Ale często bywa tak, że na działającym (na
    pewno nie uśpionym, wszak to na nim stoi SWAP!) dysku otwieram jakiś
    katalog, i czekam ze 3, a czasem może i 5 sekund, aż się wyświetli jego
    zawartość, choćby był tam 1 plik. To jednak wnerwia!

    A sam dysk? Hm, nawet nie pamiętam producenta, instalował mi go
    profesjonalny "składacz" na WGE pod GUS-em. Ale fachowiec odczyta go ze
    zrzutu "Właściwości" z menadżera urządzeń:
    (a tak BTW: gorąco polecam do takich zrzutów soft:
    "ABBYY Screenshot Reader", on od razu też OCR-uje to, co "połknie")

    Wlasciwosc
    Identyfikatory sprz^tu
    Wartosc
    SCSI\DiskST2000DM006-2DM164 CC26
    SCSI\DiskST2000DM006-2DM164_______
    SCSI\DiskST2000DM
    SCSI\ST2000DM006-2DM164 C
    ST2000DM006-2DM164 C
    Gen Disk

    Pewnie SeagaTe? (od ST)
    Natomiast SMART miałem cały czas off, bo, jak sobie onegdaj myślałem:
    i tak bym do niego nie zaglądał.
    Jak zacznę dłubać w BIOS-ie, to go włączę.

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.