  • 21. Data: 2004-05-31 07:41:46
    Temat: Re: "Czarne owce" hostingu... off topic
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

    Użytkownik "porzeraczmuzguw" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:6odkb09tg8t5i1c8kt9h57rql7a42sqbm2@4ax.com...
    > Sat, 29 May 2004 21:40:41 +0200, Slawek Kotynski
    > <k...@b...z.adso.z.com.pl> in msg <c9aovs$1o5t$1@mamut1.aster.pl>

    > Jeśli ISP jest w dobrym, dużym datacenter, to limit w formie transferu
    > jest jak najbardziej OK i nie jest żadnym oszukaństwem...

    Osobiście zgadzam się że nie powinno byc limitów transferowych.
    Powinni przydzielać pasmo. Jak będzie nagły za duży wzrost transferu, to
    serwis się "przytka" i wówczas sam dopłaciłbym za pasmo, aby było lepiej.
    Dla firm hostingowych, limity transferu są poprostu pierońsko opłacalne i
    tyle, a przydizelanie pasma, pozbawiłoby ich parudziesięciu tysięcy
    miesięcznie..

  • 22. Data: 2004-05-31 08:01:21
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Mon, 31 May 2004 09:41:46 +0200, Marcin Kapski
    <a...@b...plNOSPAM> wrote:

    > Dla firm hostingowych, limity transferu są poprostu pierońsko opłacalne i
    > tyle, a przydizelanie pasma, pozbawiłoby ich parudziesięciu tysięcy
    > miesięcznie..

    No to wyobraź sobie sytuację, że przychodzi do Ciebie firma,
    która chce malutki pakiet hostingowy. Raptem 20MB, bez PHP, bez
    SSL-a, bez innych wynalazków. Zapłaci Ci za to całe naście
    złotych miesięcznie. I teraz firma umieszcza sobie w ramach
    swojego pakietu krótką stronkę WWW i malutki kawałek
    oprogramowania typu ,,Zajefajna Gra w Kulki Fafnaście i pół''
    czy ,,SuperDuper komunikator'', albo po prostu składuje tam
    swoje bannery. No i nagle serwer zaczyna się rozgrzewać do
    czerwoności, zużycie pasma leci pod sufit, a firma ma z tego
    20-30PLN na miesiąc. Zatem jakieś limitowanie musi być.

    A co do sposobu limitowania. Limit transferu wydaje mi się
    łatwiejszy do zastosowania niż limit pasma.

    r.
    _____________
    robert rędziak jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    tu kieruj swój spam (tylko spam): f...@s...plukwa.net

  • 23. Data: 2004-05-31 09:07:40
    Od: d...@w...sobie.to

    Slawek Kotynski <k...@b...z.adso.z.com.pl> wrote:

    > Limity w formie ilości transferu to IMHO *letka*paranoja*
    > (zawsze sobie myślę w takich razach, czy mam do czynienia
    > z gamoniami, czy z naciągaczami)

    No, a jak telefonujesz i placisz za polaczenia, to gamonie,
    czy naciagacze?

    Ty bys wolal placic np. za 4 linie majac tym samym mozliwosc
    zatelefonowania w 4 miejsca na raz. No jasne, powiedzmy w 4
    miejsca lokalne - to razem 1920 impulsow dziennie, czyli
    "tylko" 16.704zl miesiecznie. Drobiazg :)

    Ja wole zaplacic 30zl miesiecznie i doplacic kiedy gadam.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    11. Every Thursday, pack up everything you own and tell your roommate

  • 24. Data: 2004-05-31 09:15:41
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

    Użytkownik "Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)"
    <s...@s...plukwa.net> napisał w wiadomości
    .net...

> [...]
    >
    > A co do sposobu limitowania. Limit transferu wydaje mi się
    > łatwiejszy do zastosowania niż limit pasma.

    to że limitowanie musi być jest jasne jak słońce, jednak w opisywanej
    sytuacji, klient ów, przy limicie transferów, po 2 dniach ma limit
    wyczerpany (i w tym czasie następuje rozgrzanie serwera o którym mówisz oraz
    zużycie pasma leci pod sufit) i serwis jest wyłączany, z informacją do
    klienta że moze wykupić dodatkowy pakiet.

    Ja myślę ze limit pasma jest lepszy. Po pierwsze nie rozgrzeje serwera, nie
    zablokuje pasma, nie zablokuje serwisu.
    Poprostu bannery o ktorych mówisz będą się sciagały potwornie długooooo.
    Klient zauwazy lub nie że nie działa to jak trzba i wówczas przedstwiasz mu
    wykorzytsanie pasma. Jesli chce się męczyć, niech się męczy, jeśli nie
    dopłaci za dodatkowe pasmo i tyle. Prostrze i dla firmy hostingowej i dla
    klienta. Przedewszystkim dla tego drugiego wg. mnie jest uczciwsze
    rozwiązanie.
    Śmieszą mnie tez limity transferów np. u ISP (a już szczytem są limity w
    TPSa np w neostradzie lub IDSL) bo to już jest ewidentne nabijanie klinetów
    w butelkę i kasowanie ich za nic.

  • 25. Data: 2004-05-31 09:40:20
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Mon, 31 May 2004 11:15:41 +0200, Marcin Kapski
    <a...@b...plNOSPAM> wrote:

> [...]
    > sytuacji, klient ów, przy limicie transferów, po 2 dniach ma limit
    > wyczerpany (i w tym czasie następuje rozgrzanie serwera o którym mówisz oraz

    Przede wszystkim, jeśli klient jest w stanie wyprztykać np. 10GB
    ruchu w dwa dni, to powinien się zastanowić, czy zwykły
    mass-hosting jest aby na pewno dla niego i czy nie powinien
    sobie zafundować serwera (czy to kolokacji, czy też
    dedykowanego).

    > Ja myślę ze limit pasma jest lepszy. Po pierwsze nie rozgrzeje serwera, nie
    > zablokuje pasma, nie zablokuje serwisu.
    > Poprostu bannery o ktorych mówisz będą się sciagały potwornie długooooo.

    Trzeba się przy tym troszkę nakombinować, żeby w ten sposób taki
    klient nie monopolizował wszystkich instancji serwera, co jest o
    tyle łatwo, że X odbiorców zwisa na httpd dłużej niż normalnie.

    > Klient zauwazy lub nie że nie działa to jak trzba i wówczas przedstwiasz mu
    > wykorzytsanie pasma.

    A czy klient nie podpisuje przypadkiem umowy, gdzie ma wyraźnie
    napisane, ile może przesłać w ciągu doby/tygodnia/miesiąca?

    > Jesli chce się męczyć, niech się męczy, jeśli nie
    > dopłaci za dodatkowe pasmo i tyle. Prostrze i dla firmy hostingowej

    Na mój stan wiedzy to jednak limit transferu jest po prostu
    łatwiejszy.

    > Śmieszą mnie tez limity transferów np. u ISP (a już szczytem są limity w
    > TPSa np w neostradzie lub IDSL) bo to już jest ewidentne nabijanie klinetów
    > w butelkę i kasowanie ich za nic.

    Dla-cze-go? Wiesz co? Zwisam na takim łączu. 18GB ruchu w obie
    strony na miesiąc. Zanim ten limit został wprowadzony, to
    kilkunastu userów (na kilka tysięcy w ogólności) zapychało
    większość pasma (a moja kablówka ma sporo więcej niż 2Mbps do
    Popłaku). Teraz jest tak, że większość backupujących Internet
    się wyniosła, a reszta zgrzyta zębami, natomiast przeciętny user
    nie wyrabia w miesiącu więcej jak połowę limitu i nie ma
    problemów z zajętością pasma (w każdym bądź razie mnie się
    rzadko trafia moment, kiedy nie mogę wysycić swojego kawałka
    druta w blisko 100%). Tak samo jest z limitami w hostingu.
    Znakomita większość klientów nie odczuwa ich istnienia,
    natomiast ci, którym się to zdarza, zamiast wieszać psy na ISP
    powinni się zastanowić czy przy ruchu rzędu -nastu, -dziesięciu
    GB miesięcznie nie powinni wykupić adekwatnej usługi?

    r.
    _____________

  • 26. Data: 2004-05-31 10:41:59
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

> [...]
    > mass-hosting jest aby na pewno dla niego i czy nie powinien
    > sobie zafundować serwera (czy to kolokacji, czy też

    Przecież 10 GB dla normalnego serwisu (dobrego) do nic strasznego. Na tym
    polega ten biznes. Im więcej tym lepiej

    > Trzeba się przy tym troszkę nakombinować, żeby w ten sposób taki
    > klient nie monopolizował wszystkich instancji serwera, co jest o
    > tyle łatwo, że X odbiorców zwisa na httpd dłużej niż normalnie.

    Kwestia konfiguracji serwera.

    > A czy klient nie podpisuje przypadkiem umowy, gdzie ma wyraźnie
    > napisane, ile może przesłać w ciągu doby/tygodnia/miesiąca?

    Mówimy ciągle o wyższości pasma nad transferem (lub odwrotnie)
    Więc zakładamy ze takowej umowy nie ma.

    > Na mój stan wiedzy to jednak limit transferu jest po prostu
    > łatwiejszy.

    na mój stan wiedzy łatwiejszy jest podział pasm.

> [...]
    > powinni się zastanowić czy przy ruchu rzędu -nastu, -dziesięciu
    > GB miesięcznie nie powinni wykupić adekwatnej usługi?

    Bo TPSA nikomu nie płaci za transfer, tylko za pasmo. To że parę osób jak
    twierdzisz na max przez 24h/dobę korzystało z przydzielonego im pasma przez
    tpsa to co w tym złego ? przecież za to pasmo płacili.
    Twój pogląd na ten temat wydaje mi się całkowicie niekonkretny.
    Skoro tpsa sprzedała 100tyś neostrat gdzie każda ma prędkość 512 kbit/s to
    chyba powinna być raczej przygotowania na transfery 512x100tyś (ok 50
    Gbit/s) czy nie ?
    A Tpsa robi tak że ma parę łącz 155 Mbit i tak oscyluje ruchem, żeby
    przestojów nie było. Teraz dowaliła limity transferów, mimo iż wiadomym jest
    ze za punkty styku, za ruch od siebie nie płaci ani złotówki. I wiadomym
    jest ze 80 roku z neostrad to ruch po jej własnej sieci szkieletowej.

    Ileż było już listów że ten a ten ISP w "bloku" ma 20 klientów na SDI?
    Zgodnie z twoim rozumowaniem to jest to całokwicie słuszne.
    Jak mam 20 klientów i każdemu z nich przedstawiam umowę na 128 kbit z cirem
    64 kbit, to raczej muszę mieć łącze minimum 1280 kbit.s bo nie dotrzymam
    warunków umowy. A wg ciebie powinno się jeszcze dać ograniczenie transferu.
    Tylko dlaczego ?

    To samo tyczy się kont www.
    Posiadam własny serwer i łącze. 5 GB na dzień to dla mnie standard, a łącze
    wcale nie jest wysycone.
    Jakby mi isp limitował transfery to raczej bym mu podziękował.

    _____________

  • 27. Data: 2004-05-31 10:50:57
    Od: "Marek Iwanejko" <m...@h...elka.pw.edu.pl>

> [...]
    > Gbit/s) czy nie ?
    > A Tpsa robi tak że ma parę łącz 155 Mbit i tak oscyluje ruchem, żeby

    Nie pisz, jeśli nie wiesz co piszesz.

    http://www.tp.pl/biznes/internet/frame_atm/
    "Dostęp do zasobów światowego Internetu zapewniają łącza o sumarycznej
    przepustowoci ponad 12 Gbit/s"

    A jeśli chodzi o kwestie tzw. overbookingu to nawet sieć
    telekomunikacyjna nie przewiduje pojemności 100% abonentów.
    jest takie magiczne hasło przy tym "0.1 erlanga".

    pozdr,
    m.

  • 28. Data: 2004-05-31 10:52:11
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Marcin Kapski <a...@b...plnospam> wrote:

    Zainwestuj proszę w umiejętność poprawnego cytowania.

    > Przecież 10 GB dla normalnego serwisu (dobrego) do nic strasznego. Na tym
    > polega ten biznes. Im więcej tym lepiej

    W 2 dni? Skoro tak mówisz... Nie rozumiem natomiast dlaczego taki serwis ma
    płacić za to tyle samo co taki, który wyrabia 10GB w... pół roku.

    > Kwestia konfiguracji serwera.

    Rozwiniesz?

    > Mówimy ciągle o wyższości pasma nad transferem (lub odwrotnie)

    Nie. Mówimy o tym, że duży klient generujący dużo ruchu, umieszcza serwer w
    datacenter z wysokim limitem transferu i nie jęczy na polipie, że niedobry
    provider go kasuje za dodatkowy transfer.

    > na mój stan wiedzy łatwiejszy jest podział pasm.

    Jak to mawiają - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    Tak z ciekawości - administrowałeś serwerami WWW na których ruch wynosił
    kilka(dziesiąt/set) GB na dobę?

    > Bo TPSA nikomu nie płaci za transfer, tylko za pasmo. To że parę osób jak

    Ja przepraszam, ale co wspólnego z tematem o którym dyskutujemy ma TPSA?
    Rozmiawiamy przecież o ICP i ISP, prawda?

    > Skoro tpsa sprzedała 100tyś neostrat gdzie każda ma prędkość 512 kbit/s to
    > chyba powinna być raczej przygotowania na transfery 512x100tyś (ok 50
    > Gbit/s) czy nie ?

    j.w.
    Co ma z tematem limitu transferów na styku użytkownik serwisu WWW<->provider
    serwisu WWW, ma wspólnego TPSA?

    > To samo tyczy się kont www.
    > Posiadam własny serwer i łącze. 5 GB na dzień to dla mnie standard, a łącze
    > wcale nie jest wysycone.
    > Jakby mi isp limitował transfery to raczej bym mu podziękował.

    Brawo! Ale skoro zgodziłbyś się na limity, a potem jojczył na newsach, że
    niedobry provider Cię obciąża za ekstra transfer, to gdzie tu sens, gdzie
    logika?
    BTW: Łącza providerów, to łącza o trochę innym stosunku cena/parametry niż
    łącza dla end-userów, wieeeesz?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 29. Data: 2004-05-31 11:31:00
    Od: Slawek Kotynski <k...@b...z.adso.z.com.pl>

    d...@w...sobie.to wrote:
    > No, a jak telefonujesz i placisz za polaczenia, to gamonie,
    > czy naciagacze?

    Akurat _ci_ to i jedno, i drugie :)

> [...]
    > "tylko" 16.704zl miesiecznie. Drobiazg :)
    >
    > Ja wole zaplacic 30zl miesiecznie i doplacic kiedy gadam.

    Napiszę tylko: telefon to nie internet.
    mjk

  • 30. Data: 2004-05-31 12:16:44
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

    > W 2 dni? Skoro tak mówisz... Nie rozumiem natomiast dlaczego taki serwis
    ma
    > płacić za to tyle samo co taki, który wyrabia 10GB w... pół roku.

    Ja nie o tym mówię. Skoro już się tak rzucasz bez konkretów, to zrozum że ja
    podważam wogóle istnienie ilimitów transferów.

    > Rozwiniesz?

    a po co? przecież to polip a nie konfiguracja_serwera.pl

    > Nie. Mówimy o tym, że duży klient generujący dużo ruchu, umieszcza serwer
    > datacenter z wysokim limitem transferu i nie jęczy na polipie, że niedobry
    > provider go kasuje za dodatkowy transfer.

    Nie o tym mówimy, ale skoro nie wiesz o czym mówimy to po co zabierasz głos?

    > Jak to mawiają - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    > Tak z ciekawości - administrowałeś serwerami WWW na których ruch wynosił
    > kilka(dziesiąt/set) GB na dobę?

    kilka na dobę, tylko co to zmienia ?

    > Ja przepraszam, ale co wspólnego z tematem o którym dyskutujemy ma TPSA?
    > Rozmiawiamy przecież o ICP i ISP, prawda?

    Czytaj wątki, a potem pisz na grupę. W wątkach doczytasz, że podważam wogóle
    rację bytu takiego parametru jak limit transferu.

    > j.w.
    > Co ma z tematem limitu transferów na styku użytkownik serwisu
    WWW<->provider
    > serwisu WWW, ma wspólnego TPSA?

    Chodzi o zasadę, bezpodstawnego obciążenia finansowego za limity transferów.
    TPSA jest przykładem, że jako monopolista też to robi, bez ekonomicznego
    uzasadnienia - TpSA nie płaci za transfery, jej użytkownicy płacą.

    > Brawo! Ale skoro zgodziłbyś się na limity, a potem jojczył na newsach, że
    > niedobry provider Cię obciąża za ekstra transfer, to gdzie tu sens, gdzie
    > logika?

    Nigdy nie zgodziłbym się na limity, jednak za chwilę, ceny łącz bez limitów
    osiągna kosmiczne ceny.
    A wszystko za sprawą głupiego podejścia:
    Dużo generujesz - dużo płać.
    Limity się wzieły z chęci maksymalnego zysku, nie przychodu, gdyż są czystym
    zyskiem, bez ponoszenia dodatkowych kosztów dla ISP

    > BTW: Łącza providerów, to łącza o trochę innym stosunku cena/parametry niż
    > łącza dla end-userów, wieeeesz?

    Nie będę komentował