  • 71. Data: 2017-01-24 15:27:31
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Jan 2017 14:05:25 +0100, Paweł Pawłowicz
    > Zajmuję się chromatografią. Tu po prostu nie ma oprogramowania na
    inny
    > niż Windows system operacyjny. Parę lat temu można było coś kupić
    na
    > Appla, teraz jeszcze trafiają się niedobitki, ale trend jest bardzo
    > wyraźny. A Linux? A co to jest Linux??
    > Może się to podobać, lub nie. Ale tak jest.

    A co tam do tej chromatografii potrzeba, czego nie da się samemu
    napisać w pół roku?

    Z innej strony: do niektórych przyrządów "z górnej półki"
    oprogramowanie sterujące jest tylko Solarisa. Dlaczego? Bo tak. Przy
    10 milionach euro w sprzęcie nikt nie zaufa Windowsom że nie
    wykrzaczą się w krytycznym momencie.

  • 72. Data: 2017-01-24 16:02:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >bardzo wyraźny. A Linux? A co to jest Linux??
    >Może się to podobać, lub nie. Ale tak jest.

    A tak 20 lat temu ?
    Wcale nie bylo, czy tylko na workstation, czy juz sie pojawilo na
    win95/98 ?

    Tak czy inaczej - "wszyscy" maja Windows, programisci/dostawcy tez to
    zauwazyli.
    Minelo 20 lat ... i teraz "wszystko jest "na Windows".

    Maly wylom zauwazam w programach do nawigacji, i nowe idzie z
    telefonami/tabletami - pojawiaja sie programy na Androida czy iphone,
    a odpowiednika pecetowego brak.

    J.

  • 73. Data: 2017-01-24 18:38:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-23 23:34, Marek wrote:
    > maja 2024
    > Myślę, że czas już byś z fachowcem porozmawiał o swojej paranoi , to się
    > na pewno da leczyć :)

    Paranoje w IT mają to do siebie że stają się rzeczywistością szybciej
    niż myślisz.

    http://ifixit.org/blog/8722/dmca-hurts-jobs/

    Czy za kilka lat będa zamykać za nielegale zmiany żarowki w samochodzie
    bo narusza jakieś DMCA czy YMCA? A może za podpinanie nieautoryzowanego
    telefonu pod port USB zapłacisz utrata gwarancji? Kto wie.

  • 74. Data: 2017-01-24 18:38:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-24 08:18, slawek wrote:
    > A kto ci broni wystąpić o azyl w KRLD?

    Tam mają tylko intranet.

  • 75. Data: 2017-01-24 18:41:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-24 08:16, slawek wrote:
    > jeden.
    >
    > Jest lepszy. Jest tańszy. Idzie w stronę 99% komputerów bez MS Windows.
    > Hint: na ilu kartach chipowych chodzi Windows? Ile procent smartfonów?
    > Ile superkomputerów?

    Na żadnym z tych wynalazków nie odpalisz narzedzi dla elektronika jak
    syntezer albo coś do pcb. Linux ma więcej instalacji niż windows, ale te
    instalacji nie są dla elektroników chcących pomigać diodą microchipem,
    istotne.

    > Linuksa to raczej rozsądna nie jest. Z drugiej strony Linux jest
    > znacznie lepszy i tańszy niż Windows. Już teraz.

    Nie jest. Mimo że uzywam Linuxa ponadprzeciętnie i bardzo czesto, musze
    to powiedzieć jasno: nie jest. Za dużo dupereli jest popsutych. W Ubuntu
    od 4 lat nie działa Bluetooth [1]. Nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam
    pan zrobi? Wont Fix. I tak raz za razem.

    [1] Na poziomie konfigurowania przez gui z częscią urzadzeń UART.

  • 76. Data: 2017-01-24 18:42:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-24 10:05, Marek wrote:
    > Ale wiesz, że SB stosuje prowokacje, żeby nie powiedzieć wprost troluje..?

    Powiedzieć o mnie ze troluje to jak powiedzieć o Windowsie że nie jest evil.

  • 77. Data: 2017-01-24 18:46:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-24 14:05, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Bardzo grubo przesadziłeś.
    > Zajmuję się chromatografią.

    Internetowa logika: skoro trzymam ogórki na strychu to reszta świata to
    robi.

    > Tu po prostu nie ma oprogramowania na inny
    > niż Windows system operacyjny. Parę lat temu można było coś kupić na
    > Appla, teraz jeszcze trafiają się niedobitki, ale trend jest bardzo
    > wyraźny.

    Więc wyjasnie Ci moją logikę: Napędem produkcji sprzetu i oprogramowania
    nie są promile promili od chromatografi. Jak by was nie było nie mialo
    by to wpływu na cokolowiek. Napędem są Kowalscy i Shmitowie, którzy
    oglądają porno, facebooka i grają w gry. Dla nich będa produkowane
    maszyny które po trochu zabierają im wolnośc az w końcu okaże się że się
    nie da kupić niczego innego niż kryptograficznie zabezpieczony komputer
    z Windowsem, albo przepłacony kryptograficznie zabezpieczony komputer z
    MacOsem.

    > Może się to podobać, lub nie. Ale tak jest.

    Dziękujemy, kapitanie Obvious.

  • 78. Data: 2017-01-24 19:49:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-01-24 14:05, Paweł Pawłowicz wrote:

> [...]
    >kryptograficznie zabezpieczony komputer z Windowsem, albo przepłacony
    >kryptograficznie zabezpieczony komputer z MacOsem.

    Cos w tym jest. Atak nr 1 - konsole, ataczek nr 2 - Windows 10.

    Ale ciagle bedzie masa osob, ktore beda potrzebowac mniej
    zabezpieczonego komputera - czy do chromatografu, czy do sterowania
    brama.

    No i ciekawe - zaspokoja ich tak nie calkiem niszowi producenci
    niezaleznego sprzetu, czy MS pozwoli deweloperom na wejscie w strefe
    zabezpieczona, moze za drobna oplata :)

    J.

  • 79. Data: 2017-01-24 19:51:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-01-24 08:16, slawek wrote:

    >Na żadnym z tych wynalazków nie odpalisz narzedzi dla elektronika jak
    >syntezer albo coś do pcb.

    A jeszcze 25 lat temu bylo odwrotnie :-)

    J.

  • 80. Data: 2017-01-24 20:10:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Jan 2017 18:41:47 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > od 4 lat nie działa Bluetooth [1]. Nie mamy Pańskiego płaszcza i co
    nam
    > pan zrobi? Wont Fix. I tak raz za razem.

    no jasne, to wina Ubunutu/Linuxa/Linusa i ewentualnie cyklistow.

    --
    Marek