  • Data: 2018-11-21 00:11:53
    Temat: Re: Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-11-20, the_foe <t...@c...pl> wrote:
> [...]
    what_is_the_lifespan_of_data_on_a_hard_drive_if/

    > jak to na reddicie - 80% to kompletne bajki i bzdury. Przecież kiedy
    > dysk jest odczytywany tylko to powierzchnia jest demagnetyzowana
    > szybciej niż kiedy się go nie używa. Wg tej teorii to mój HDD już dawno

    Co to ma wspólnego z bit flip? To nie jest zjawisko związane z
    demagnetyzacją.

    Nie lubisz reddita, ok. Zróbmy inaczej: zarzuć googlu longevity of hard
    drives archiving i znajdź przynajmniej jeden poważny artykuł, gdzie ktoś
    twierdzi, że można użyć standardowego hdd do przechowywania dłużej
    danych niz parę lat.

    > powinien zapaść pod "corrupted data". Prawda jest inna
    > https://superuser.com/questions/284427/how-much-time
    -until-an-unused-hard-drive-loses-its-data

    Widziałem to wcześniej ale nie rozumiem dlaczego akurat Ty to cytujesz?
    Przecież tam stoi jak byk, że trzeba właśnie odświerzać zapis.

    Obviously, this is quite a long time, but this risk is easily mitigated
    - simply re-write the data to the drive.

    i w podsumowaniu:
    Depending on the priority of the data you've stored, you may want to
    refresh the hard disk more often. If it is essential data, I would
    recommend no less then 2 years at maximum.

    --
    Marcin