  • 21. Data: 2010-07-16 12:56:03
    Temat: Re: Czy fotoradar zawsze błyska, jak 'łapie' przekraczającego prędkość.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PM" <p...@g...pl> napisał w
    > Pytanie jak w tytule - czy w dzień, kiedy warunki oświetleniowe
    > są znakomite, fotoradar podczas robienia fotki błyska tym swoim
    > fleszem ?

    Trudno powiedziec, bo malo u nas tych FR, ale sam sobie
    odpowiedziales - nowoczesne urzadzenie z cyfrowa matryca blyskac w
    dobrym oswietleniu nie musi.

    Ba - chyba wiekszosc z tych urzadzenia nawet nie ma flesza w
    podstawowej skrzynce - jest w osobnej.

    > Dziś na Al. Jerozolimskich w Warszawie ustawili takie jakby dwa
    > ze sobą sprzężone urządzenia , no i ludzie jechali 60-70/ 50 i
    > niby nic nie błyskało, ale kto wie czy :

    tak to wygladalo ?
    http://www.zurad.com.pl/jpag/index.php?option=com_co
    ntent&view=article&id=52

    No to sie trzeba doczytac w instrukcji czy flash jest obowiazkowy
    :-)

    > - próg był na 50 ale miało nie błyskac bo oświetlenie
    > wystarczające, więc ci wszyscy 60-70 zostali 'załapani'.

    70 na liczniku to moze byc 65 naprawde, a oni ustawili od 70 w gore
    :-)

    J.

  • 22. Data: 2010-07-16 12:59:28
    Temat: Re: Czy fotoradar zawsze błyska, jak 'ł=?ISO-8859-2?Q?apie=27_przekraczaj=B1cego_pr=EAdko=B6=E6=2E?=
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Chyba nie powiesz mi, że człowiek nie jest w stanie
    > zauważyć mignięcia migawki przez obiektyw...

    Ma szanse .. ale to musi byc odpowiednia kamera, najlepiej
    lustrzanka.

    A w wielu innych cyfrowych nic nie mignie, bo i co ?

    > Ja też
    > jak jade przy radarze, to zawsze lampię się w środek
    > czy jest pełny -- inna sprawa, jeszcze foto nie
    > dostałem bez flesza, a z fleszem tylko raz. :P

    Ja za to mam wrazenie ze ostatnio zdarzaja sie takie co blyskaja, a
    fotek nie robia ..

    J.

  • 23. Data: 2010-07-16 13:02:53
    Temat: Re: Czy fotoradar zawsze b
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PS" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jaki cud? Wyraźnie widać ruch lustra i ewentualnie domykaną
    > przysłonę nawet przy krótkich czasach.

    Akurat w lustrzance caly proces trwa podobny czas - ty ustawiasz
    1/1000, a szczelina przelatuje w 1/100, wczesniej przyslona,
    lustro - calosc raczej blizej 1/10s .. gdzies sa filmiki jak to
    wyglada ..

    J.

  • 24. Data: 2010-07-16 13:03:12
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Myjk wrote:
    > Przemysław Czaja napisać:

    > Niektórzy nie są w stanie stwierdzić czy radar
    > jest pełny czy nie, więc...

    <http://radxcell.nora.pl/blog/wp-content/uploads/200
    8/11/zurad.jpg>

    > Ja osobiście nie wiem
    > czy da się to zauważyć

    A nieosobiście wiesz?
    ;>

    --
    Bydlę

  • 25. Data: 2010-07-16 13:04:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spammtrapp" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jest lustro, zurad stosuje aparat Nikon D200 (w sumie szybko sie
    > musi zuzywac :))

    No, dobrze ustawiony moglby sie zuzyc w tydzien, ale tez przy
    okazji ile by zarobil :-)

    J.

  • 26. Data: 2010-07-16 14:32:27
    Od: Robson <r...@...pl>

    > I naprawde wierzysz ze przy predkosci minimum 50km/h zdazyles zauwazyc jak
    > migawka "cyknęła" ? Siedząc w samochodzie, w odleglosci około 4-8 metrów?

    To nie bylo cykniecie migawki tylko przyslona sie przymknela. a
    przyslone mozna zobaczyc.

  • 27. Data: 2010-07-16 15:33:50
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Mnie się także wydawało, że widziałem, ale to raczej było
    > odbicie któregoś z samochodów jadących obok. Takie mam
    > odczucie.

    Też tak myślę. Po prostu Kolega zobaczył coś w okienku, a
    ponieważ sam się poruszał to i odbicie od szybki FR nie było
    statyczne :-)). A że chciał zobaczyć ruch migawki to go
    zobaczył ;-)))

  • 28. Data: 2010-07-16 15:59:55
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Może nie błyskać. Ja podczas mijania fotoradaru widziałem w obiektywie
    > "cyknięcie" migawki, a błysku nie było.

    Nie mogłes widziec cyknięcia migawki bo migawki jako takiej w fotoradarze
    ( cyfrowym ) nie ma. Obraz jest po prostu zdejmowany z matrycy cyfrowej i
    tyle. To co widziałes to prawdopodobnie odbicie Twojego samochodu w szkle
    obiektywu.

  • 29. Data: 2010-07-16 19:28:37
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "PM" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powyżej to by błyskało.
    > - próg był na 50 ale miało nie błyskac bo oświetlenie wystarczające, więc

    Jak mi zrobili pierwszą fotkę w życiu (w słynnym Człuchowie) to błysneło na
    czerwono (zauważyłem w lusterku, bo fotka od tyłu była). Po dwóch tygodniach
    gdy otrzymałem fotkę, to na zwykłym zdjęciu rejestracja była totalnie biała
    (wypalona, bo świeciło w nią słońce), jednak ten błysk to właśnie fotka w
    podczerwieni i poniżej auta (na asfalcie) widac numer rejestracyjny jak na
    dłoni.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 30. Data: 2010-07-16 21:56:01
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-07-16 19:28, Leszek Kowalski pisze:
> [...]
    > podczerwieni i poniżej auta (na asfalcie) widac numer rejestracyjny jak na

    Na marginesie - nigdzie w UE nie robi sie i nie respektuje takich zdjęć.
    Dlaczego? Bo to modyfikacja zdjecia (mowie oczywiscie o tym ze tablica
    rejestracyjna jest dodatkowo widoczna ponizej dzieki filtrom
    polaryzacyjnym i pewnie jeszcze jakims innym cudom)