  • Data: 2019-03-16 18:50:29
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 15 Mar 2019 23:34:47 +0100, Marek S napisał(a):
    > W dniu 2019-03-15 o 16:19, Starzec z Gór pisze:
    [...]
    > Ale to wszystko już na marginesie. Moją hipotezą było to, że
    > przetworniki są jeszcze w powijakach i jeszcze długo nie zbliżą się do
    > dynamiki wzroku ludzkiego - choć gdzie nie gdzie pojawiają się
    > publikacje (chyba marketingowe) twierdzące coś odwrotnego.

    Trudno powiedziec. Przy slabym oswietleniu to i oko kiepsko widzi, a
    kamery ... coraz lepiej.

    Jeszcze dwa niuanse:
    -oko (i ucho, a i stara fotografia chemiczna) ma czulosc
    logarytmiczna, a elektronika tak z natury to bardziej liniowa.

    -oko ma waski obszar "podstawowy" z ktorego mozg glownie rejestruje
    informacje. Spogladasz w jasne okno, spogladasz na sciane obok ... i
    oko sie obraca. A przy okazji byc moze dostraja sie do warunkow
    obserwowanego miejsca.
    A od kamery wymagasz jednoczesnie.

    Ale i oko nie zawsze wyrabia - wchodzisz z jasnego dworu/pola do
    ciemnego pomieszczenia i przez chwile "nic nie widac".

    J.