  • Data: 2019-03-19 15:39:19
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-03-18 o 12:31, J.F. pisze:

    >Nie. Charakterystyka matrycy jest w kształcie litery S. Bardzo prosto

    Z tego co pisza, to sa tam fotodiody i matryca zbiera ładunek.
    To jest proces liniowy.

    >można efekt zauważyć robiąc jedno ujęcie co np. 0.5 - 1ev. Obiekt
    >powinien być mało kontrastowy by nie przekroczyć zakresu dynamiki
    >przetwornika. Spróbuj np. w ACR skompensować jasne i ciemne fragmenty
    >do poziomu 0ev. Popatrz, co się dzieje.

    No i tu jest problem - za duzo automatyki, cos zmieniasz, a moze to
    nic nie zmienia ...

    >No więc ja Ci powiem z mojej praktyki (i mam światłomierz). Różnica 2
    >ev dla oka to niewiele. Dla matrycy przepaść.

    ale oko ma automatyke i sie dostosuje :-(

    No dobra, akurat sloneczko przyswiecilo - komorka faktycznie nie
    jestem w stanie sfotografowac okna.
    Albo okno normalne a sciana czarna, albo sciana widoczna, a za szyba
    przepal.
    Ale tych bitow przybywa w aparatach ... musialbym cos z raw miec pod
    reka ...

    A nowszy i tanszy telefon jakby lepszy ...

    J.