  • Data: 2019-03-18 21:08:42
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-18 o 12:31, J.F. pisze:

    > a ja tez nie o bardzo zlym,

    W takim razie zupełnie się nie zgadzam z Tobą.

    > Jest. Nieliniowe moze byc dalsze przetwarzanie, przetwornik itp.
    > Matryca raczej jest liniowa.

    Nie. Charakterystyka matrycy jest w kształcie litery S. Bardzo prosto
    można efekt zauważyć robiąc jedno ujęcie co np. 0.5 - 1ev. Obiekt
    powinien być mało kontrastowy by nie przekroczyć zakresu dynamiki
    przetwornika. Spróbuj np. w ACR skompensować jasne i ciemne fragmenty do
    poziomu 0ev. Popatrz, co się dzieje.

    Przetwornik jest liniowy w niewielkim zakresie swojej bitowości - gdy
    oscylujesz wokół środka krzywej S.

    > No to okiem jest to trudne. Przeanalizowac obraz z boku i nie obrocic
    > oka ..

    Wierzę w Ciebie, dasz radę :-)

    > Kurcze, nie mam swiatlomierza, ani nic z raw pod reka, to mi trudno
    > powiedziec, czy mam jasny pokoj, czy framuga jest duzo ciemniejsza.

    No więc ja Ci powiem z mojej praktyki (i mam światłomierz). Różnica 2 ev
    dla oka to niewiele. Dla matrycy przepaść.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek