  • Data: 2019-04-06 18:29:54
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 6 Apr 2019 15:10:16 +0200, Marek S napisał(a):

    > Jaj se nie rób. Cały czas mówiłeś o offsecie (ekspozycji). A teraz o
    > krzywej???

    Ja akurat niewiele mowilem.
    Najpierw pisalem o ImagingEgde, gdzie jest opcja regulacji jasnosci,
    w EV, ale to tylko zobaczylem sobie, nawet nie wiem co robi.

    To co widziales bylo rozjasnionie w GIMP, przez krzywa, pewnie
    niefachowo zastosowana.

    > To doskonały przykład AKCEPTACJI bieli w zdjęciu a nie zwalczania jej.

    No tak.

    Tutaj, wiedzac ze sporo monitorow ma problem z ciemnymi, dodatkowo
    przesunalem poziom.
    Poza tym nie mialem ochoty wpatrywac sie w ciemnosci, chcialem jasno
    zobaczyc co kamera tam dala rade zobaczyc, wiec jasnosci przemnozylem
    ... no i troche przesunalem.

    > Nie rozumiem? Chcesz powiedzieć, że z matrycy 14-bitowej nie można z
    > paru klatek złożyć zdjęcia np. 18-bitowego?

    Nie, chce powiedziec ze nawet do 12 czy nawet 10 bitow lepiej jest
    miec dwie klatki ... bo widziales jak parapet na tych 14-bitach
    wyglada. Kiepsko.

    A ... bez monitora HDR, to nawet chcemy zrobic z tego obrazek 8 bit.

    > Ja nie robię zdjęć wyłącznie "dla większości ludzi" lecz dla konkretnych
    > klientów z konkretnymi wymaganiami technicznymi również. A poza tym
    > wątek nie jest o upodobaniach.

    Watek byl o tym, co matryca widzi obok jasnego okna.
    I wychodzi na to, ze calkiem sporo widzi, znacznie wiecej, niz na
    domyslnych ustawieniach widac. Tylko trzeba troche popracowac
    suwaczkami czy krzywymi.

    Ale przyznaje - oko chyba lepiej widzi w tych warunkach.
    Te ciemne partie wydaja sie calkiem jasne, a jakosc - moze i bez
    zarzutu.

    Tak nawiasem pytajac - czego twoi klienci wymagaja ?
    Domyslam sie, ze zdjec ze "spłasczczoną" dynamika, ktore beda dobrze
    wygladaly po wydrukowaniu, czy na stronie www.

    I nie mam tu na mysli tego, ze nie ma byc czerni i bieli, tylko ze ma
    byc "dobrze widac" i jasne partie i ciemne, ewentualnie te, ktorych
    klient sobie zyczy :-)

    Ale moze im wystarczy aRGB, bo reszte konwersji maja juz opanowana ...

    J.