  • Data: 2019-04-16 01:21:26
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 15 Apr 2019 22:45:33 +0200, Marek S napisał(a):
> [...]
    ZHqy_6Uyol8Vs/view?usp=sharing

    > Tu masz obraz różnicowy obu plików:
    > https://drive.google.com/file/d/1qy2rkFfKXuB-5SymiZT
    0HctPptwzmHIU/view?usp=sharing

    > Rozjaśniłem go do poziomu 100 - by lepiej było widać różnice. Widzisz
    > jakieś? Bo ja nie. Podpowiem, że ja wcale nie patrzę na monitor lecz
    > zliczam piksele w różnych odcieniach: wyszedł mi 1 odcień.

    Mnie tez.
    Ale przeciez color picker nie klamie - jesli na tym poprzednim
    zestawieniu dwoch byl inny kolor, to ... czy nie pomyliles sie przy
    robieniu roznicowego ?

    > Kup sobie lepszy kalkulator, bo Twój zaokrągla do dziesiątek? Setek? :-D
    > Kolory jakie podajesz też z palca wyssane:
    > https://drive.google.com/file/d/1ELwjm1RDQoUtBNZxQY2
    cGcBvF9zTfGcF/view?usp=sharing

    > A skąd te rozbieżności: zgaduję... Ty JPG porównujesz pewnie ze sobą a
    > nie surówki :-D :-D :-D
    > Trafiłem?

    Ja patrze na ten jeden jpg, ktory wyprodukowales
    https://drive.google.com/file/d/1SfhAx__hj9I7eqti9h4
    ZHqy_6Uyol8Vs/view?usp=sharing

    I to jest gorny rog tego kwadracika na szybie.
    Ale chyba widze, ze rozdzielczosci sa inne ... moze przesunales o 1
    piksel, a moze objawila sie stratnosc kompresji JPG - musialbys drugi
    obraz umiescic przesuniety o wiekrotnosc 8.

    > Oczywiście, że wie... Korekty zapisuje sobie w formie dyspozycji w pliku
    > tekstowym na boku i nie zmienia struktury RAW :-D

    Jakos tak to wyglada, ale to nie jest plik tekstowy.

    > No to pojechałeś!
    > Bajtami? Serio jesteś w stanie ustalić jaki bajt pliku RAW jest jakim
    > pikselem?

    Nie musze wiedziec ktory jest ktorym pikselem, zeby zauwazyc, ze
    wiekszosc pliku jest taka sama :-)

    > Jeśli plik RAW nie jest formatu DNG, to musisz mieć chody u
    > producenta sprzętu, bo zwykle nie są to publikowane informacje lecz
    > sprzedawane np. do Adobe itp.

    Ja zmyslny chlopak jestem i potrafie sie wielu rzeczy domyslec :-P
    Ale nad ta kompresj nie chce mi sie myslec.

    Dlatego tez zapisalem sobie po prostej zmianie, i porownalem pliki.

    > Lepiej??? Wyłącznie!
    > Znów piszesz na czym się nie znasz, również nawet jeśli o podstawy
    > chodzi. Zrobienie dwóch zdjęć przy innej przesłonie da nie tylko zmianę
    > ekspozycji, ale zmianę głębi ostrości!!!

    Ale ja nie chce robic HDR, tylko polemizuje z twoim

    "> Otworzylbys przyslone o 3 stopnie i mial dobre zdjecie wnetrza ?

    Nie, ponieważ otwierając przysłonę mam nadal dokładnie ten sam SNR
    matrycy. Nic się nie zmienia. Taki zabieg przesuwa jedynie problem z
    czerni na biele. Nic nie zyskujesz. "

    Cos sie jednak zmienia. I do tego przyslona ... moze nawet lepsza niz
    czas ... bo jednak jasniej, a dluzszy czas, to tez dluzsze szumienie.

    > Korekta: aby wyrównać dynamikę tego co na monitorze z tym co we wnętrzu
    > i za oknem, przeszedłem na 400cd/m2 na chwilę.

    To nadal nie 7 tys.

    No ale patrzac na szachownice Adelsona ... czy to takie dziwne, ze
    monitor wydaje sie tak samo jasny jak niebo ?

    J.