  • Data: 2019-04-15 23:55:15
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 15 Apr 2019 21:47:34 +0200, Marek S napisał(a):

    > ... a ułożenie tego szczególnego przypadku krzywej jest od wieków
    > określany równie szczególnie: brightness/contrast...
    >
    > I to zanim Adobe powstał.

    > Jak katarynka swoje... Ja nie przesuwałem jej w ogóle. W każdym poście o
    > tym piszę. Masz jakiś słabszy miesiąc w komunikacji? Nie rozumiem?

    Marku, gdybys zmienil tak jak sugerujesz na rysunku:
    0->64
    1->64
    2->65
    3->65
    4->66
    5->66
    itd

    to tak ja mowisz - kompresja najlepiej to opisuje,
    ale jest tu tez cos z mnozenia (0.5)
    oraz dodawania - przynajmniej w tym zakresie liczb wejsciowych.

    Ale przeciez tak nie zrobiles, bo tu
    https://drive.google.com/file/d/18KpFCmgm0SU6bWwO8qL
    iAoq7EpuY6QQv/view

    sa piksele o jasnosci od 6.

    Jakos sprytniej to Photoshop zrobil.
    Ale przeciez pracowales z 16 bit obrazkiem, to musialo jakos inaczej
    wygladac.

    > Zawsze pisałeś sensownie, a w chwili obecnej efekt jest taki, że
    > próbujesz mi wmówić, że ruszałem położeniem handlerów w/w prostej.

    Co masz na mysli jako "handlery" ?
    Dodatkowe punkty, zamieniajace prosta w łamaną lub krzywą ?

    > Nie
    > przekonuje Cię, że 15 razy powtórzyłem, że niczego takiego nie robiłem
    > przy omawianej fotografii.
    >
    > A ponadto nie zarzucałem Ci, że przesuwałeś czerń - bo masz prawo robić
    > co tylko chcesz. Ja tylko zasygnalizowałem, że czegoś takiego bym się
    > nie podjął w przypadku wysoko - kontrastowych zdjęć bo, cytuję siebie,
    > otrzymałbym wypłowiałe zdjęcie.

    To co wlasciwie robi operacja, ktorą tu pokazales ?
    https://drive.google.com/file/d/1kja5KO08ZzHpHwMxwQs
    oTym_25Ks3FYl/view

    A mozna by w zasadzie rzec, ze chcemy wypłowiale.
    Jakby mialo zostac wysoko kontrastowe, to parapet pozostalby czarny
    :-)

    > Ja pier... Weź się chłopie w garść. Słowo pisane do Ciebie nie trafia w
    > tym wątku więc narysuję, to o czym piszę.

    Ale zaczales od tego
    https://drive.google.com/file/d/1kja5KO08ZzHpHwMxwQs
    oTym_25Ks3FYl/view

    > https://drive.google.com/file/d/12FtzsAoDwMDHlwe_Zhr
    vCryv5QdxHplV/view?usp=sharing

    > Obrazek przemówił? Ostrzegam, że jeśli zaraz ponownie powiesz, ze takie
    > właśnie operacje przeprowadziłem na zdjęciu wcześniej prezentowanym -
    > zamykam wątek. To będzie zwyczajne trollowanie z Twojej strony.

    Nie rozumiem ... to co przeprowadziles, skoro nie to ?

    No i ... wersja "Rozjasnianie ciemnych" ... czy nie zrobi
    "wypłowialego" obrazka ?

    > Nic się samo nie przelicza. Operator decyduje o sposobie kompresji
    > dynamiki w programie graficznym. Nawet w aparacie fotograficznym mamy
    > syntetycznego operatora, który tego dokonuje tworząc wizualizację
    > 8-bitową.

    Czyli mozna powiedziec, ze sie samo przelicza :-)

    Tak czy inaczej cos przelicza, i jakies tam domyslne ustawienia ma.

    J.