  • 81. Data: 2010-04-05 10:35:09
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 5 Apr 2010 02:43:10 +0200, p47 <k...@w...pl>
    wrote:

    > ??

    Czego nie rozumiesz? Że układ A, który robi coś więcej od
    podawania napięcia, wysyła po CAN jakieś informacje? Z naciskiem
    na jakieś, bo już format danych przesyłanych niekoniecznie musi
    być znany, a producentowi wręcz zależy na tym, żeby nie był
    znany?

    > W ogóle to informacje dot. algorytmów, magistral, formatów są niepotrzebne!
    > Zrozum, ze na poczatku jest jakies napięcie (najczęściej), wynikające

    Uwaga. Będę literował: I M M O B I L I Z E R, K O N T R O L A T
    R A K C J I, K L I M A T Y Z A C J A. Napięcie. A nawet na palcu.

    > Czy rezystancja 50 Ohmów np. na termistorze mierzacym temperature w
    > momencie osiągniecia przezeń np. 105 st. C. różni sie od 50 Ohmów na
    > podstawionym w miejsce termistora rezystorze??

    Tym, że jak ECU podasz stałą wartość, która nie powinna być
    stała, a inne -- skorelowanie z nią -- będą się zmieniać, to
    może uznać, że czujnik jest uszkodzony i wywalić CEL.

    > A dlaczego koniecznie chcesz immobilkizator "wyrżnąć"? Na łodzi tez jest
    > przydatny! A podpięcie immobilizatora to nie filozofia raczej..

    Nie jest, jak masz wszystkie elementy układanki (bolączka
    różnych ECU na Allegro: jest ładne ECU, brakuje tylko
    pastylki/kluczyka -- efekt, jest ładne ECU do powieszenia na
    ścianie). Tylko że ten sposób niebezpiecznie zbliżasz się do
    konieczności przełożenia połowy samochodu. Bo jest potrzebny
    licznik, bo np. siedzi tam kawałek immo, albo ECU gada z nim po
    CAN i wymaga jego obecności (całego zegara, a nie
    lampki/rezystora na dwóch drutach). Bo jest potrzeby sterownik
    kontroli trakcji i czujniki. I dane z nich muszą się zgadzać z
    prędkością obrotową i przełożeniem, bo inaczej ECU uważa że auto
    jest w poślizgu i zaczyna dławić silnik. Albo uznaje, że w ogóle
    wartości mu nie pasują i mamy tryb awaryjny. To samo z ABS-em,
    którego brak w niektórych pojazdach powoduje przejście w tryb
    awaryjny (zresztą TC będzie z niego korzystać). Klima się nie
    odmeldowała, znów błąd. Może da się klimę wymeldować. A może
    nie.

    Ale, jak rozumiem, dla Ciebie to żaden problem. Zastąpisz
    rezystorkiem.

    > Wiesz, uważam tez, ze da się przebiec 100m w 11 sek, choc mnie to sie nigdy
    > nie udało. Ale innym amatorom i owszem;-)

    Da się nawet w 9.xx. Tylko co z tego.

    r.
    _____________

  • 82. Data: 2010-04-05 10:49:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Apr 2010 22:20:04 +0200, P_ablo wrote:

    >coz za herezje!
    >Jest to najzwyczajniejsza pompa odsrodkowa, chyba najczesciej stosowana
    >konstrukcja.

    Herezje to nie. Pompa odsrodkowa, czyli obiegowa, o znikomym
    cisnieniu.

    J.

  • 83. Data: 2010-04-05 10:52:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Apr 2010 20:03:23 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Sun, 04 Apr 2010 21:56:14 +0200, Krzysiek Kielczewski
    >
    > Jest to jakaś myśl, choć trochę komplikuje całą rzecz. Ale to i
    > tak nic w porównaniu z ogarnięciem sterowania silnika CR.

    A co w tym takiego trudnego ? Trzeba dac oryginalny komputer i tyle.

    Mozna sie tylko zastanowic jakie narzedzia i czesci zapasowe trzeba
    miec, jesli nie odpali na srodku morza lub oceanu.

    J.

  • 84. Data: 2010-04-05 10:59:56
    Od: DoQ <p...@g...com>

    J.F. pisze:
    > A co w tym takiego trudnego ? Trzeba dac oryginalny komputer i tyle.

    Jasne buleczka z maslem. Wsadzic oryginalny komputer. Ze tez na to nie
    wpadli montując Atari do tej E30.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 85. Data: 2010-04-05 11:08:10
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 05 Apr 2010 10:52:26 +0200, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A co w tym takiego trudnego ? Trzeba dac oryginalny komputer i tyle.

    Oryginalne ECU, oryginalny sterownik od ABS (TC!), oryginalny
    lub przerobiony elektroniczny pedał gazu, oryginalne immo (jak
    ktoś nie zapomni dorzucić kluczyka/pastylki do zestawu), być
    może też oryginalny zestaw zegarów, trochę oryginalnych
    czujników i wiązek... Wyjdzie pół elektryki oryginalnego
    Mercedesa.

    Gdyby to było forum www, wkleiłbym tylko to:

    http://republika.pl/blog_ad_547482/983489/tr/ja_pier
    dole.jpg

    r.
    _____________

  • 86. Data: 2010-04-05 11:33:07
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    wiadomości news:lco4einv5xyr$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Z drugiej strony - w sumie w wypadku wymiennika ciepła można zastosować
    > nawet samoróbke, w wypadku wymiany woda-woda powierzchnia nie musi być aż
    > tak wielka...

    Mozna uzyc gotowca... np wymiennik basenowy, 70 kW i przekroje 2" spokojnie
    zdadza egzamin. Sa robione z kwasowki wiec nie powinno byc problemu z
    trwaloscia.

    --
    Picasso

  • 87. Data: 2010-04-05 11:35:42
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > On Sun, 4 Apr 2010 22:20:04 +0200, P_ablo wrote:
    >
    > Herezje to nie. Pompa odsrodkowa, czyli obiegowa, o znikomym
    > cisnieniu.

    Pewnie wszystko zalezy od wirnika ale 150 bar to nie takie znikome cisnienie
    :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_odśrodkowa

    --
    Picasso

  • 88. Data: 2010-04-05 11:43:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Apr 2010 09:08:10 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
> [...]

    > lub przerobiony elektroniczny pedał gazu, oryginalne immo (jak
    > ktoś nie zapomni dorzucić kluczyka/pastylki do zestawu),

    Zrozumiale. Choc immo chyba jakos mozna przeprogramowac na inny
    kluczyk.

    > oryginalny sterownik od ABS (TC!),

    Byc moze, choc mam nadzieje ze bez niego odpali.

    > być może też oryginalny zestaw zegarów,

    Znow mam nadzieje ze bez niego odpali.
    Teraz tylko pytanie czy do lodzi - zegarki moga sie przydac,
    czy do innego pojazdu, ktory swoje zegarki juz ma.

    J.

  • 89. Data: 2010-04-05 12:00:40
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 05 Apr 2010 11:43:49 +0200, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Byc moze, choc mam nadzieje ze bez niego odpali.

    Odpali. Przeczytaj inne posty, to Ci się wyklaruje.

    Co z tego że odpali, jak wywali CEL i przejdzie w tryb awaryjny?

    r.
    _____________

  • 90. Data: 2010-04-05 12:59:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Apr 2010 11:35:42 +0200, P_ablo wrote:

    >Pewnie wszystko zalezy od wirnika ale 150 bar to nie takie znikome cisnienie
    >:)
    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_odśrodkowa

    150m to tylko 15 bar, choc to i tak sporo jak na urzadzenie ktore jest
    przelotowe :-)

    Ale z malego wirniczka samochodowego tyle nie wyjdzie.

    J.