  • Data: 2018-01-08 13:43:25
    Temat: Re: Czym skleić porcelanę ze stalą?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Grzałka stolika z taniej drukarki 3D.

    http://allegro.pl/heatbed-mk2b-grzalka-stolu-do-druk
    arek-reprap-3d-i5821536249.html

    Jest tanie (choć nie tak tanie, jak 8 rezystorów), ale zbyt mocne. Chcę to
    zasilać zasilaczem 12V 2A, pobierając z niego 1.5A. Do podgrzania podłoża
    terrarium o kilka stopni powinno wystarczyć. W pokoju zakładam 21-24
    stopni, pająki potrzebują 28-30 (będzie termostat), więc w najgorszym
    przypadku musimy podgrzać o 9 stopni.

    Osobna sprawa to to, że ja jedynie szacuję tę moc. Nie wiem, jak to
    obliczyć (nie mam pojęcia, jaką rezystancję termiczną założyć, zarówno
    na złączu podstawka-terrarium jak terrarium-otoczenie).

    Teraz mi się przypomniało, że jak zakładałem podgrzewanie lusterek w
    samochodzie, to kupiłem takie maty grzewcze:

    http://allegro.pl/podgrzewane-lusterka-mata-grzewcza
    -gb10s-140x80-i6989137089.html

    Wygląda na to, że mają po 12W. Może zamiast rezystorów podkleić cztery
    takie maty i podłączyć je szeregowo, tak żeby całość miała 12W... będzie
    drożej, ale bardziej równomiernie.

    Tyle że to nie dla mnie, więc nie ja płacę, a cena jest ważnym kryterium,
    więc pewnie zostaną rezystory...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]