  • Data: 2018-04-17 10:00:46
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Yakhub <a...@a...aa> szukaj wiadomości tego autora

    /ciach/

    Przepraszam, ale się podepnę w wątku.

    Od diesli trzymam się z daleka, do tego mechanik ze mnie żaden, więc
    pewnych rzeczy trochę nie rozumiem - może ktoś mi wytłumaczy.

    Dlaczego ten cały DPF to takie sakramencko skomplikowane ustrojstwo?

    Czy jest jakieś faktyczne uzasadnienie, dla którego to nie jest po prostu
    papierowy/blaszany filterek za 5zł, który się łatwo wymienia przy każdym
    tankowaniu i stary wyrzuca do kosza?

    A skoro już musi to wyglądać tak, jak wygląda - dlaczego producenci
    samochodów udają, że go nie ma? Dlaczego nie ma po prostu zwyczajnej
    kontrolki, "trwa wypalanie DPF" *?

    Dlaczego wreszcie - zainicjowanie wypalania wymaga ingerencji serwisowym
    komputerem, a nie ma po prostu guzika "wypal DPF"? Niechby ten guzik nawet
    był przełączany kluczykiem (jak wyłącznik poduszki pasażera), albo był
    schowany pod maską...

    Ja nie pytam, żeby zrobić flame - tylko naprawdę nie rozumiem.

    *) widziałem w Internecie, że ktoś wyczaił, że podczas wypalania auto stara
    się włączyć wszystko, co się tylko da (żeby zwiększyć obciążenie) - i
    dorabiał kontrolkę czerpiącą sygnał z ogrzewania lusterek (na lusterku!),
    żeby wiedzieć, kiedy wypala

    --
    Yakhub