eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF - wypalanie serwisowe, zuzycie › Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
  • Data: 2016-10-20 13:34:47
    Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Thu, 20 Oct 2016 13:18:00 +0200, Kamil 'Model'

    > Bo przy większej prędkości obrotowej silnika po prostu szybciej ten DPF
    > się wypali. Miałem Zafirę B 1,9CDTI z DPF. Jadąc w mieście i stając co
    > kawałek na światłach, to z 15 minut wypalał się DPF. Na trasie troszkę
    > przeganiając autko trwało to zazwyczaj 5-7 minut.

    To dlatego, że wypalanie na "biegu jałowym" nie odbywa się. Z kolei
    słusznie zauważasz, że jest tu kwestia prędkości obrotowej, a nie
    prędkości. Powiem więcej, skoro do wypalenia filtra ejst potrzebna
    odpowiednio wysoka temperatura, to wyższa prędkość negatywnie wpływa na
    wypalanie. Dlatego lepiej jechać wolniej, po prostu z wyższymi obrotami. A
    najlepiej to olać i po prostu jeździć. Takie mam wnioski po blsko 8 latach
    używania auta z DPF.

    > Podobno po wypalaniu serwisowym trzeba wymienić olej. Nie wiem czy to
    > nie urban legend, nie testowałem.

    Przy wypalaniu serwisowym olej się mocno rozrzedza i instrukcja serwisowa
    zaleca wymianę oleju.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: