    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
    Date: Wed, 25 May 2016 11:58:34 +0200

    dyskusyjnych:ni3s7k$ktn$...@n...news.atman.pl...
    On 25.05.2016 11:15, Myjk wrote:

    >Czyli ma to, jeśli chodzi o bezpieczeństwo skutek przeciwny do
    >zamierzonego. Cokolwiek byś nie napisał w instrukcji, to człowiek
    >jadący na autopilocie, będzie mniej zwracał uwagę na sytuację na
    >drodze i będzie miał daleko gorsze czasy reakcji.

    >Jednym słowem, żeby to miało sens, to musi być to niezawoden i w
    >pełni autonomiczne, a nie "jestem autopilotem i kieruję, ale jak
    >sobie nie daję rady, to przestań żreć kanapke tylko ratuj".

    Dobrze piszesz, ale jednak - takie systemy tez powstaja.
    Kto tu ostatnio pokazywal, jak dziala taka automatyczna jazda w
    fordzie - trzyma sie pasa ladnie i nagle "ratuj, nie dam rady
    skrecic".

    >Taki system ma raczej sens w drugą stronę - kieruje człowiek, ale w
    >razie jakby się zbliżył do poprzednika za mocno to hamuje
    >automatycznie, jak zjeżdza (albo wydaje się automatowi, że zjeżdza) z
    >pasa to trzęsie kierownicą, jak masz kogoś w martwym polu i wrzucasz
    >kierunek albo skręcasz, to ostrzega itd. W prostych sytuacja, które
    >automat ogarnie lepiej niż człowiek, ze względu na to, że jest zawsze
    >gotowy i szybszy.

    To by z jednej strony jak najbardziej mialo sens, z drugiej jednak - a
    ile bedzie falszywych alarmow ?
    Jedziesz sobie, auto przed toba nagle staje, bo mu sie cos ubzduralo.
    Wyprzedzasz - kierownica trzesie, wiec hamulec, a tu znow sie cos
    ubzduralo.

    No i ... czy nie bedzie tak, ze przestaniesz pilnowac odstepu, bo auto
    to robi za ciebie, przestaniesz patrzec w lusterka, bo auto robi to za
    ciebie.

    Ja juz parkuje na ucho i czujniki ... w tym aucie akurat na oko to
    niewiele widac :-)

    J.