  • Data: 2015-01-27 00:57:52
    Temat: Re: Dawno nie było o sporcie :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 26 Jan 2015 23:53:37 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > "Warunki są bardzo wymagające - relacjonował Kubica. - Uważam, że opony
    > Pirelli dają w niektórych sytuacjach sporą przewagę, bo - nie oszukujmy
    > się - samo auto, choć doinwestowane, nie jest fabryczne, tylko klienckie.
    > Dlatego nasze tempo jest zaskakujące. Przyjechać na Monte Carlo, kiedy
    > wszystko było robione na ostatni dzwonek i jechać tempem zawodników z dużo
    > większym doświadczeniem, do tego w takich warunkach... To bardzo pozytywne."

    Oczywiście, nikt kto zna się na rajdach nie neguje tego że Kubica zrobił na
    tym rajdzie rzeczy wielkie.
    Natomiast nie jest prawdą to że Kubicy się nie pokazuje bo jest niewygodny,
    czy jakiś tam jeszcze.
    Nie pokazuje się, bo jeszcze nie zapracował na to żeby być produktem
    marketingowym, a jemu samemu z kolei nie zależy na takim promowaniu się.

    > http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/2015/01/25/ku
    bica-and-pirelli-the-fastest-combination-on-rallye-m
    onte-carlo/

    Nie żartuj :)

    Żeby się doklikać do tego tekstu, trzeba wejść na stronę pirelli.com, potem
    wybrać motorsport (nawet tu zero), dopiero dalej rally i w sekcji news
    schowanej gdzieś w rogu odbiorca znajdzie ten tekst z jednym, marnym
    zdjęciem.

    To jest właśnie to o czym pisałem mówiąc "wcale nie zobaczymy".

    Natomiast jak wygra rajd (a jestem przekonany że to nastąpi już w tym
    sezonie), to samochód Kubicy znajdziesz na www.pirelli.com

    Bo niestety motorsport to dzisiaj nie jest to co w latach 80-tych, kiedy
    był to sport popularny i koncern mógł odnosić korzyści z samej obecności w
    rajdach, niekoniecznie z wygranych.

    Dziś mało kto się interesuje, jest słabo promowany i jedyna wartość
    marketingowa to zwycięstwo i to prawdę mówiąc nie w rajdzie, a całego
    cyklu. Drugie miejsce to już przegrana i w zasadzie zero wartości którą się
    da przełożyć na sprzedaż produktu na rynku masowym.

    I zresztą sądzę dlatego Kubica nie został kierowcą żadnego z teamów
    fabrycznych. Oni, inwestując tyle pieniędzy, nie mogą sobie pozwolić na
    takie ryzyko, bo niestety za piękną katastrofę jest 0pkt w klasyfikacji
    rocznej, a na dziś potencjał reklamowy mają tylko zwycięzcy.

    > I wielu innych kierowcow rowniez. Gdyby przy rally2 obciazali mniejsza ilosc
    > minut to byloby znacznie ciekawiej.

    Wtedy by się zaczęły kalkulacje na zasadzie że "taniej" brać rally2 jak się
    kapeć trafi na ostatnim odcinku niż się szarpać ze zmianą koła.
    Prawdę mówiąc to jest uczciwe - jak nie ukończył odcinka, to w sumie
    przegrał i już.
    Natomiast fajnie że może jechać dalej, pokazać się publiczności, no i to że
    trzeciego dnia nadal prawie wszyscy jadą, a nie że stawka się kurczy o
    połowę.