  • Data: 2015-01-27 09:45:58
    Temat: Re: Dawno nie było o sporcie :)
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie żartuj :)

    He, to chyba ty żartujesz :)

    > Żeby się doklikać do tego tekstu, trzeba wejść na stronę pirelli.com,
    > potem
    > wybrać motorsport (nawet tu zero), dopiero dalej rally i w sekcji news
    > schowanej gdzieś w rogu odbiorca znajdzie ten tekst z jednym, marnym
    > zdjęciem.
    > To jest właśnie to o czym pisałem mówiąc "wcale nie zobaczymy".

    I dokladnie zobaczysz go w tym samym miejscu gdy wygra rajd. Jesli wygra.
    "Wcale nie zobaczymy" - wcześniej nie było w cudzysłowiu i wybacz ale brzmi
    to jak próba słabej obrony :)

    > Natomiast jak wygra rajd (a jestem przekonany że to nastąpi już w tym
    > sezonie),

    Malo prawdopodobne, zeby wygral klienckim autem w malym prywatnym teamie.
    Nie ma tez jeszcze takiego doswiadczenia na szutrach jak na asfaltach.

    >to samochód Kubicy znajdziesz na www.pirelli.com

    To firma ktora sprzedaje miliony opon "cywilnych" ! Sport to tylko dodatek.
    Tam ludzie wchodza nie po to , zeby sprawdzic kto wygral rajd czy wyscig F1
    bo od tego jest inna strona. Pirelli to obecnie jedyny producent opon do F1
    i tez musisz wejsc w zakladke motorsport itd. Strona jest zwyczajnie
    poukladana. Podobnie jest z Michelin. Mimo, ze podobno wyklada najwiecej
    kasy na WRC i 90% ekip jedzie na jego oponach to tez musisz wejsc w
    odpowiednia zakladke. Tam silą rzeczy musi byc już więcej na ten temat.

    > Bo niestety motorsport to dzisiaj nie jest to co w latach 80-tych, kiedy
    > był to sport popularny i koncern mógł odnosić korzyści z samej obecności w
    > rajdach, niekoniecznie z wygranych.
    >
    > Dziś mało kto się interesuje, jest słabo promowany i jedyna wartość
    > marketingowa to zwycięstwo i to prawdę mówiąc nie w rajdzie, a całego
    > cyklu. Drugie miejsce to już przegrana i w zasadzie zero wartości którą
    > się
    > da przełożyć na sprzedaż produktu na rynku masowym.

    Jestem innego zdania. Zalezy kto jak te wiadomosci sprzedaje i kto ten
    produkt firmuje. Nawet porazke mozesz obrócic w sukces. :) Oczywiście, że w
    dzisiejszych czasach jest to skomplikowane.
    Tutaj trudno, zeby Michelin, potężny sponsor WRC chcial, zeby za jego
    pieniadze reklamowalo sie PIrelli :)
    Kazdy laik zauwazy, ze jedna migawka poswiecona Kubicy w dniu, ktory wygral
    to chyba troche malo. Kasa rzadzi misiu, kasa !
    Organizatorzy mieli by twardy orzech do zgryzienia jesli Kubica rzeczywiscie
    wygralby rajd :)

    > I zresztą sądzę dlatego Kubica nie został kierowcą żadnego z teamów
    > fabrycznych. Oni, inwestując tyle pieniędzy, nie mogą sobie pozwolić na
    > takie ryzyko, bo niestety za piękną katastrofę jest 0pkt w klasyfikacji
    > rocznej, a na dziś potencjał reklamowy mają tylko zwycięzcy.

    Kubica nie został kierowca teamu fabrycznego bo juz w polowie sezonu
    negocjuje sie kontrakty, czesc ma podpisane wczesniej i pewnie na dluzej, a
    on nie wiedzial co bedzie robil. Wielokrotnie to podkreslal. Ciągnięto go do
    DTM ale się bronił. Z prywatnego M-sportu zrezygnował z powodu kiepskiej
    organizacji i czestych defektow mimo, ze Malcolm Wilson go namawial, w
    Hyundayu proponowano mu duzo wczesniej testy ale zrezygnowal. Citroen to
    konflikt sponsorow Total -Lotos. Myslal tez o kolejnej operacji.

    A Loeba i Meeke drugiego dnia :)

    > Wtedy by się zaczęły kalkulacje na zasadzie że "taniej" brać rally2 jak
    > się
    > kapeć trafi na ostatnim odcinku niż się szarpać ze zmianą koła.
    > Prawdę mówiąc to jest uczciwe - jak nie ukończył odcinka, to w sumie
    > przegrał i już.

    To jest kwestia dogrania regulaminu, rally2 i tak nie zawsze jest dostepny.