eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieselgate VW ciag dalszy › Re: Dieselgate VW ciag dalszy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Date: Fri, 23 Jun 2017 18:50:36 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <oijgst$hat$1@node2.news.atman.pl>
    References: <7...@g...com>
    <9...@m...org> <5941a51a$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <oi9cgp$457$5@node2.news.atman.pl>
    <2...@4...com>
    <oibijg$7tl$1@node2.news.atman.pl> <oibklc$60l$8@node2.news.atman.pl>
    <oibuku$jfg$1@node2.news.atman.pl> <oibv8f$vta$1@node1.news.atman.pl>
    <oic31p$nkm$1@node2.news.atman.pl> <oicsvg$erk$1@node2.news.atman.pl>
    <oiei3e$gm3$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@4...com>
    <oigu5p$pf5$1@mx1.internetia.pl> <oiiagb$jal$1@node2.news.atman.pl>
    <oijfj9$me2$2@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1498236637 17757 83.142.196.21 (23 Jun 2017 16:50:37
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Jun 2017 16:50:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.0
    In-Reply-To: <oijfj9$me2$2@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2608587
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23.06.2017 o 18:28, Mateusz Bogusz pisze:
    >> Dalej byłby problem. W powszechnej świadomości prąd się bierze z
    >> gniazdka, a tak prosto nie jest. Bierze się z elektrowni i do gniazdka
    >> idzie kablami. A te kable były projektowane z założeniem, że wszyscy
    >> na raz nie będą ładować samochodów.
    >
    > Haha, już tezy o braku gniazdek nie uratujesz, to teraz elektrownie.

    Elektrownie potem. Na razie przyłącza. Pewnie nie wiesz, ale elektrycy
    operują tak zwanym kajotem czyli współczynnikiem jednoczesności. I jest
    on zaskakująco niski. To znaczy mimo, że zakłada się, że przeciętne
    gospodarstwo domowe może pociągąć 12,5kW, to liczy się, że nie robią
    tego jednocześnie. Tu masz jak się liczy - strona 26:

    http://www.nhsep.pl/dokumenty/Wykon_instal_nowe_prze
    _%2022.09.09r.pdf

    Jak widzisz w tabelce - dla 100 mieszkań jak w 50 włączysz czajnik, to
    wywali zabezpieczenie. Jak dla każdego mieszkania dołożysz w garażu
    gówniane gniazdko 16 A, to jak pod wszystkie 100 gniazdek podłączysz w
    nocy samochody, to wyjdzie ci ponad 350 kW na same smochody, podczas gdy
    zakładano, że cały budynek może ciągnąć trochę ponad 100kW. Cztery razy
    za dużo. To problem na poziomie bloku. Dalej też są kolejne kajoty i
    wychodzi że całkiem duże osiedla to raptem 50 megawatów. Tu masz mapę z
    mocami dla Warszawy. Bemowo (praktycznie cała dzielnica) to raptem 80MW.

    >W
    > następnym kroku będzie, że węgiel którym palą jest nie taki jak trzeba? :-D

    Słuchaj - nie chcesz wierzyć to nie wierz. Pisze ci tylko jakie są
    problemy do rozwiązania - nie mówię, że są one nie do przeskoczenia, ale
    bez ich rozwiązania masowa motoryzacja elektryczna nie zaistnieje,
    choćbyś nie wiem jak je wyśmiewał.

    Na razie elektryczne samochody mają tyle wad, że kupują je jedynie
    hipsterzy.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: