eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDiscovery a Pajero › Re: Discovery a Pajero
  • X-Received: by 10.140.22.239 with SMTP id 102mr166695qgn.1.1414174901370; Fri, 24 Oct
    2014 11:21:41 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.22.239 with SMTP id 102mr166695qgn.1.1414174901370; Fri, 24 Oct
    2014 11:21:41 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    h18no9563727igc.0!news-out.google.com!u5ni11qab.1!nntp.google.com!k15no570915qa
    q.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 24 Oct 2014 11:21:41 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <m2d8og$5dd$1@usenet.news.interia.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.170.71.110;
    posting-account=sFgMLQkAAABAh0XYXOCKSrI11VKOWsTP
    NNTP-Posting-Host: 46.170.71.110
    References: <4...@g...com>
    <1...@4...net>
    <6...@g...com>
    <o...@4...net>
    <5...@g...com>
    <vh4wwvvbfpz2$.167133ontzzr4.dlg@40tude.net>
    <m2d8og$5dd$1@usenet.news.interia.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: Discovery a Pajero
    From: "Jarek (Cobra) Marecik" <j...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 24 Oct 2014 18:21:41 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547877
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 24 października 2014 12:13:38 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2014-10-23 13:09, Maciek pisze:
    > > Dnia Thu, 23 Oct 2014 02:22:45 -0700 (PDT), uciu napisał(a):
    > >
    > >> Pajero Classic to nie Pajero II???
    > >
    > > To taka dwojka z okresu po 2000 r., kiedy sprzedawano juz III gen.
    > > Czy na wszystkich rynkach byla ta sama nazwa, nie wiem.
    > >
    >
    > Pajero Classic to Pajero II ale z nieco inną budą.
    > Błotniki przednie nie są zakryte plastikami, tylko są blaszane i zaoblone.
    > Inny przód, inny zderzak. Inna konstrukcja wewnętrzna drzwi przednich -
    > tyle wiem ze swojego.
    > Nie można kupić snorkela - produkuje je tylko jakaś indyjska firma, ale
    > zgubiłem link :(
    >
    > "Klasyczne" Classiki powinny mieć silnik 2,5, jednak występowały też z 2,8.
    > Były też pod różnymi nazwami, typu Shogun, i kilka innych - teraz nie
    > pamiętam.
    > Były produkowane (składane?) aż do roku 2012 lub 2013 na rynku indyjskim.
    >
    > Mój jest 2,8 automat, długi, rocznik 2001, SuperSelect, prod. japońskiej
    > na rynek europejski, czyli "od urodzenia" kierownicę ma tam, gdzie trzeba ;)
    > Jak będziesz w Warszawie, możesz obejrzeć.
    >
    > Więcej pytań czy informacji: forum.mitsumaniaki.pl
    >
    > Jeszcze jedna ogólna rzecz:
    > autko w automacie powinno mieć z definicji zdrowszy silnik: nie ma
    > sprzęgła ciernego, nie ma "uderzeń", ciężko przekręcić silnik.
    > Skrzynia automatyczna Aisina w Pajero II niezniszczalna, o ile dba się o
    > olej i chłodnicę oleju.
    >
    > Nie słyszałem o awarii "automatu" w Dyskotekach - ale mam tylko
    > kilkunastu znajomych z takimi.
    > Silniki w Disco 1 są takie same, różnią się pompą wtryskową:
    > mechaniczna pompa to TD200, elektroniczna (bardziej wawryjne) to TD300.
    > Silniki bardzo dobre, bardzo oszczędne, niezniszczalne.
    > Silnik w Disco II to silnik chyba BMW, oznaczenie TD5, na
    > pompowtryskach. Zadbany - bardzo dobry, oszczędny.
    > W pierwszych rocznikach serii II Land Rover zrezygnował z blokady
    > środkowego mechanizmu różnicowego, ale tylko ze sterowania - mechanizm
    > został, więc można dorobić. Później już było - i takiego ewentualnie
    > auta szukaj.
    >
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Silnik TD5 to nie produkt BMW (w odróżnieniu od TD4 we Freelanderze).
    To konstrukcja Landrovera.

    Les Wilkins - jeden z projektantow sinika TD5

    W 1998 roku Land Rover zaprezentowal swoj najnowoczesniejszy silnik diesla. Byla to
    unikalna konstrukcja majaca 5 cylindrow i nowy, skomplikowany uklad wtryskowy wraz ze
    sterowaniem elektronicznym pedalu gazu - "drive by wire".
    .....
    Ale dlaczego Land Rover zdecydowal sie na zaprojektowanie pieciocylindrowej jednostki
    sterowanej elektronicznie?
    .....
    "Ktos podsunal pomysl wyprodukowania rodziny silnikow 4,5,6-cio cylindrowych ktore
    bazowaly by na cylindrach (skok i srednica) z silnika serii L.
    Powstal jednak problem jako ze Bosch posiadal systemy wtryskowe do silnikow 4 i 6-cio
    cylindrowych, ale nie podjal sie dostraczyc odpowiedniego dla silnika 5-cio
    cylindrowego.
    Zwrocilismy sie wiec do firmy Lucas o zaprojektowanie pompowtryskiwaczy, ktore mozna
    bylo uzywac w dowolnych konfiguracjach.
    ...
    I w ten sposob powstala rodzina silnikow oparta o pompowtryskiwacze, ktorych gorna
    polowa pracuje jako pompa, a dolna jak wtrysk.
    ...
    Aby osiagnac wymagane parametry zwiazane ze standardami emisji spalin, halasem,
    elastycznoscia silnika ... calosc musiala byc kontrolowana elektronicznie. Lucas mial
    ECU dla ciezarowek, ale byl on wielkosci walizki, wiec projektanci LR zdecydowali sie
    zbudowac wlasny system od podstaw.
    ...
    System kontrolny jest bardzo skomplikowany gdyz w rzeczywistosci jazda Td5 jest
    podobna do kierowania zaprzegu piecu oddzielnych koni. Prace nad projektem
    elektroniki i oprogramowania trwaly dlugie miesiace
    ...
    Cecha ktora jest prawdopodobnie unikalna dla silnika Td5 jest to ze kazdy z
    pompowtryskiwaczy jest testowany ile paliwa wtryskuje przy znanym sygnale sterujacym.
    W ten sposob wszystkie wtryskiwacze sa oceniane i maja na sobie kod paskowy z ta
    ocena. Podczas montazu/wymiany wtryskow, ECU dla kazdego silnika jest zaprogramowane
    dokladnie na dany zestaw wtryskow. Wada tego rozwiazanie jest to ze do wymiany
    wtryskow potrzebny jest komputer serwisowy."

    Silnik generalnie bezawaryjny z ogromnym przebiegiem między naprawami głównymi
    (szacuje się jego wytrzymałość na 500.000 mil.
    Łańcuch rozrządu - raczej niewymienny, obliczony na cały proces eksploatacji.
    Skrzynia automatyczna ZF4HP22 właściwie bezawaryjna, pod warunkiem wymiany oleju w
    określonych interwałach.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: