    From: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego od jakiegoś czasu tankuję na Statoil?
    Date: Thu, 19 Jan 2017 14:26:21 +0100

    W dniu 2017-01-18 o 23:38, LordBluzg(R) pisze:
    > "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID news:587fc296$0$15205$65785112@news.neostrada.pl
    > [...]
    > Inna sprawa, mam dość himeryczne wtryski (delphi KIA Carnival CRDi) które raczej
    nie tolerują
    specjalnie biokomponentów. Wielu speców się wypowiadało na ten temat.
    Każdy,
    który ma z tym styczność, łącznie z ludźmi zajmującymi się
    naprawą/regeneracją polecali paliwa ze Statoil/Lukoil
    jako lepsze. No to używam. Mam znajomka, z takim samym modelem auta,
    które ja mam (nie ma ich dużo w
    rozumieniu--znajomy ogólnie/stosunek do innych marek/silników) i raczej to
    olewał kiedyś. Jak musiał robić wtryski 2x na odcinku co 80tys to
    zmienił zdanie. Teraz też tankuje na Statoil.

    Ja od kiedy przesiadłem się na Diesla z CR to staram się tankować na
    Statoil. Od czasu do czasu zdarzy mi się zatankować na BP i Lukoil. Na
    paliwie ze Statoil zrobię więcej km na pełnym zbiorniku, do tego silnik
    chodzi lepiej.
    Moje spostrzeżenia mam zaobserwowane na 4-rech autach PSA (P307, P206 z
    2,0HDI 90KM pod maską, Citroenem Xsarą 1,4HDI oraz Cytryną C5 z 2,0HDI
    136KM pod maską) oraz Zafirze 1,9CDTI 120KM z DPF (na paliwie z BP DPF
    wypalał się po 250-300km, na paliwie ze Statoil co 800-850km). Było tak,
    że 3 razy pod rząd zatankowałem Zafirę na BP...