  • 21. Data: 2012-11-21 21:59:49
    Temat: Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Jeśli na komputerze głównie przeglądasz www lub np.
    > pracujesz w Excelu, to wygodniejszy byłby kwadrat (do biur nadal
    > kupuje się monitory 5:4).

    E tam. Mi się zaczęło wygodnie działać w Excelu dopiero po przesiadce na
    panoramiczny. Wreszcie koniec z uciążliwym przewijaniem w poziomie.

    latet

  • 22. Data: 2012-11-21 22:05:07
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 21 Nov 2012 21:59:49 +0100, Latet napisał(a):

    > E tam. Mi się zaczęło wygodnie działać w Excelu dopiero po przesiadce na
    > panoramiczny. Wreszcie koniec z uciążliwym przewijaniem w poziomie.

    A jak zaczniesz w Excelu lub lepiej jeszcze poza nim programowac to znowu
    zatesknisz za dawnymi proporcjami.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 23. Data: 2012-11-21 22:10:13
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 21.11.2012 21:59, Latet pisze:
    > E tam. Mi się zaczęło wygodnie działać w Excelu dopiero po przesiadce na
    panoramiczny. Wreszcie koniec z uciążliwym przewijaniem w poziomie.

    Zależy od rodzaju przetwarzanych danych.

    Wyższy ekran to więcej jednocześnie widocznych rekordów,
    a szerszy ekran to więcej jednocześnie widocznych pól.

    Trochę się można ratować przenoszeniem pasków z przyciskami
    do pionu na boki okna, ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że
    raczej jesteś wyjątkiem i w większości zastosowań bardziej
    istotne jest widzenie większej liczby rekordów niż pól :)

    A jeżeli chodzi o poważne przetwarzanie danych to najwięcej
    daje tak naprawdę drugi monitor chyba...

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 24. Data: 2012-11-21 22:27:22
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-11-21 22:10, Radosław Sokół wrote:
    [.....]
> [...]
    > raczej jesteś wyjątkiem i w większości zastosowań bardziej
    > istotne jest widzenie większej liczby rekordów niż pól :)
    Arkusza w sam raz używam sporadycznie, ale dla mnie też lepiej pracuje
    się na panoramie. Nie wspominając nawet o Eclipse czy Visual Studio -
    trochę więcej jednak da się upchać na ekranie 1920x1200 (16:10) niż na
    1600x1200 (4:3).

    > A jeżeli chodzi o poważne przetwarzanie danych to najwięcej
    > daje tak naprawdę drugi monitor chyba...

    Drugi monitor daje najwięcej niezależnie od rodzaju pracy wykonywanej na
    komputerze. :-D Czarna rozpacz mnie ogarnęła gdy jakiś czas temu
    musiałem u kogoś podłubać trochę na jednym 19" monitorze podczas gdy na
    co dzień działam na 2x24". :-D

  • 25. Data: 2012-11-21 23:04:23
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 21.11.2012 22:27, JDX pisze:
    > się na panoramie. Nie wspominając nawet o Eclipse czy Visual Studio -
    > trochę więcej jednak da się upchać na ekranie 1920x1200 (16:10) niż na
    > 1600x1200 (4:3).

    To akurat mam odmienne doświadczenia, bo boczne panele nijak
    mi nie pomagają przy pisaniu kodu, a preferuję widzieć więcej
    wierszy tego kodu. Poza tym z przyzwyczajenia i może jakiejś
    formy OCD ;) raczej formatuję kod do 80 kolumn, a nie robię
    wężyków na całą szerokość panoramicznego ekranu. No i raczej
    ustawiam dość dużą czcionkę, bo już mam wystarczająco słaby
    wzrok i nie chcę go jeszcze dalej pogarszać.

    Ale może więcej pracujesz nad GUI niż nad kodem po prostu?

    > Drugi monitor daje najwięcej niezależnie od rodzaju pracy wykonywanej na

    Też niekoniecznie. Mnie się przydaje okazjonalnie. W pracy
    mam dwa monitory, w domu jeden, i w pracy *czasem* korzystam
    z dwóch jednocześnie, a w domu *czasem* mi brakuje drugiego.
    Najsilniej wykorzystuję dwa monitory przy pisaniu maili na
    podstawie danych z arkuszy albo przy ręcznym "konwertowaniu"
    dokumentów z jakiejś dziwnej formy na normalną.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 26. Data: 2012-11-21 23:20:12
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 21 listopada 2012 (22:10:13) napisano:
> [...]

    > Wyższy ekran to więcej jednocześnie widocznych rekordów,
    > a szerszy ekran to więcej jednocześnie widocznych pól.
    /.../
    > A jeżeli chodzi o poważne przetwarzanie danych to najwięcej
    > daje tak naprawdę drugi monitor chyba...

    IMHO szerszy ekran jest swoistym substytutem drugiego wyświetlacza - i
    pozwala na względnie wygodną pracę z dwoma oknami jednocześnie
    (umieszczonymi obok siebie).

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 27. Data: 2012-11-21 23:25:28
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 21 listopada 2012 (23:04:23) napisano:

> [...]
    > podstawie danych z arkuszy albo przy ręcznym "konwertowaniu"
    > dokumentów z jakiejś dziwnej formy na normalną.

    Wtrącę się w dyskusję - ja, przy pracy z dwoma wyświetlaczami
    zazwyczaj na jednym działam aktywnie, a drugi jest "statyczny" -
    wyświetlona jest na nim dokumentacja, instrukcja, opis... Generalnie
    coś "tylko do odczytu", co się rzadko zmienia. Może dlatego, że
    nie mogę się przyzwyczaić do przechodzenia pomiędzy wyświetlaczami.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 28. Data: 2012-11-21 23:42:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-11-21 23:04, Radosław Sokół wrote:
    [.....]
    > To akurat mam odmienne doświadczenia, bo boczne panele nijak
    > mi nie pomagają przy pisaniu kodu, a preferuję widzieć więcej
    > wierszy tego kodu.
    No ale jeśli masz monitor 4:3 o rozdzielczości 1200 w pionie i monitor
    16:10 o takiej samej rozdzielczości w pionie to przecież tyle samo
    wierszy zobaczysz. A chyba o tym mówimy, tzn. jakie proporcje ekranu są
    lepsze/wygodniejsze.

    > Poza tym z przyzwyczajenia i może jakiejś
    > formy OCD ;) raczej formatuję kod do 80 kolumn, a nie robię
    > wężyków na całą szerokość panoramicznego ekranu. No i raczej
    Ja również nie robię wężyków a dodatkowe miejsce się przydaje np. na
    okienko SVN-a.

    [.....]
    > Też niekoniecznie. Mnie się przydaje okazjonalnie. W pracy
    > mam dwa monitory, w domu jeden, i w pracy *czasem* korzystam
    > z dwóch jednocześnie, a w domu *czasem* mi brakuje drugiego.
    Ja od ~7 lat mam w chacie 2 monitory po tym jak popracowałem trochę na
    takiej konfiguracji w robocie i teraz ciężko mi się pracuje na jednym. A
    tak swoją drogą to jeśli, jak mniemam, robisz w sofcie to nie wiem jak
    możesz działać na jednym monitorze a z drugiego korzystać tylko czasami.
    :-D Zresztą nie tylko w sofcie bo i dłubiąc w jakimś EDA czy CAD to
    drugi monitor też jest bardzo przydatny.

  • 29. Data: 2012-11-21 23:49:41
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-11-21 23:25, Yakhub wrote:
    [.....]
> [...]
    > wyświetlona jest na nim dokumentacja, instrukcja, opis... Generalnie
    > coś "tylko do odczytu", co się rzadko zmienia.
    Ja zazwyczaj działam w ten sam sposób - na jednym Eclipse na cały ekran
    a na drugim Acrobat Reader, Thunderbird, Firefox. Czasami na drugi
    wrzucam hexeditor, parę konsol/terminali i/lub debugger.

  • 30. Data: 2012-11-21 23:56:30
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 21 listopada 2012 (18:18:57) napisano:

    > Pytanie mam.

    > Na rynku telefonów komórkowych trwa wojna na rozdzielczości ekranów.

    > Ekrany 5 calowe mają rozdzielczość dorównującą tej, z monitorów 18 calowych.

    > Dlaczego w monitorach LCD przyjął się taki fatalny standard: 1366x768?

    Być może wyciągam zbyt daleko idące wnioski, ale...

    W przypadku środowisk używanych na PC przyjęło się, że jeden piksel
    powinien mieć dosyć konkretnie określone fizyczne wymiary.

    Wiąże się to z tym, że środowiska graficzne (zarówno Windows, jak i te
    stosowane w Linuksach) nie skalują się zbyt dobrze. Można na pewno
    kupić 10" netbook FullHD, tylko że wtedy standardowy tekst będzie
    nieczytelny.

    Będzie nieczytelny, ponieważ spora część tekstu na ekranie (podpisy
    na paskach, w menu, na przyciskach) jest wyświetlana z
    wykorzystaniem tego samego fontu.

    To z kolei jest spowodowane w pewnym sensie zaszłościami
    historycznymi:

    Kilkanaście lat temu w firmie Microsoft, na potrzeby Win95 miał
    miejsce przebłysk ludzkiego geniuszu i powstał font Tahoma.

    Przez wielu (w tej liczbie i przeze mnie) Tahoma jest uznawana za
    dzieło wybitne. Może to i niewiarygodne, ale od tamtego czasu nikomu
    nie udało się stworzyć równie dobrego (ani tym bardziej - lepszego)
    kroju pisma do stosowania na ekranie.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub