  • 71. Data: 2012-11-30 17:21:09
    Temat: Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 25 Nov 2012 12:34:53 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Zależy od jakości monitora (matrycy).
    (ciach...)

    Sama matryca, to nie wszystko. Tu elektronika sterująca, równomierność
    rozprowadzenia podświetlenia też mają bardzo dużo do gadania.

    > W pracy miałem taki 19" monitor jakiejś dziwnej firmy i faktycznie w
    > pionie kąty miał tragiczne. W domu mam 20" Samsunga 203B i ma kąty bardzo
    > dobre jak na TN. Poza odwzorowaniem barw nie widzę specjalnych różnych
    > w komforcie między tym Samsungiem a Iiyamą na IPS, którą teraz mam w
    > pracy.

    Czasami dochodzą różne ułatwiacze życia, do których się przyzwyczajasz
    błyskawicznie, a jak Ci je zabiorą, to nagle się okazuje, że bez tego to
    ciężko jest. :D

    [ Forman: Noble. House: Moronic. It's a synonym. ]
    [ ("House M.D. 3x08 Whac-A-Mole") ]

  • 72. Data: 2012-11-30 17:21:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 25 Nov 2012 20:35:53 +0100, Latet napisał(a):

    > Ja mam Della 24" IPS i kąty nie są rewelacyjne, zwłaszcza pionowe. Na szczęście
    > ma inne zalety ten monitor (kolory, samonaprawa).

    Samoco?

    [ People choose the paths that grant them the greatest rewards for the ]
    [ least amount of effort. ("House M.D. 1e01 Pilot") ]

  • 73. Data: 2012-12-04 12:35:54
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 26.11.2012 17:58, JDX pisze:
    > No to aż się prosi o panoramę z pivotem. :-D

    A wiesz, jak trudno jest zapewnić sensowne kąty przy takiej
    wysokości obrazu? :)

    Szczerze mówiąc nie wiem nawet, czy ktokolwiek robi panoramy
    z możliwością obracania.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 74. Data: 2012-12-04 13:26:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 04 Dec 2012 12:35:54 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > A wiesz, jak trudno jest zapewnić sensowne kąty przy takiej
    > wysokości obrazu? :)
    >
    > Szczerze mówiąc nie wiem nawet, czy ktokolwiek robi panoramy
    > z możliwością obracania.

    Choćby EIZO.

    [ Szczerość. Zaleta, przez wielu nazywana chamstwem. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 75. Data: 2012-12-04 17:13:46
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-12-04 12:35, Radosław Sokół wrote:

    > A wiesz, jak trudno jest zapewnić sensowne kąty przy takiej
    > wysokości obrazu? :)
    >
    > Szczerze mówiąc nie wiem nawet, czy ktokolwiek robi panoramy
    > z możliwością obracania.

    Za bardzo nie interesuję się monitorami, ale nie sądziłem, że pivot może
    stanowić luksusowe wyposażenie monitora. :-D W każdym bądź razie moje
    Delle U2412M, czyli monitory wcale nie z najwyżej półki (IMO raczej
    bliżej im do dolnej), maja pivota.

  • 76. Data: 2012-12-04 22:16:23
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-04, Radosław Sokół <R...@g...one.pl> wrote:
    > Szczerze mówiąc nie wiem nawet, czy ktokolwiek robi panoramy
    > z możliwością obracania.

    To nie jest kwestia "mienia pojęcia". Przecież wystarczy odpalić
    wyszukiwarkę jakąś :).

    Wspomniany już EIZO sprzedaje monitory na różnych podstawkach i AFAIK
    wszystkie biurowe i "profesjonalne" można kupić z pivotem. Monitory
    przeznaczone do rozrywki już nie (choć i tak mają regulację wysokości,
    która jest zbyt droga dla innych producentów...).

    pozdrawiam,
    PK

  • 77. Data: 2012-12-04 22:21:32
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-04, JDX <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > stanowić luksusowe wyposażenie monitora. :-D W każdym bądź razie moje
    > Delle U2412M, czyli monitory wcale nie z najwyżej półki (IMO raczej

    24" IPS z niezłą ergonomią (choć dawniej Dell miał dużo lepsze podstawki
    za taką kasę). Chyba nie widziałeś dolnej półki nigdy...
    Idź do jakiegoś Saturna i zobacz, jak wygląda monitor za 400-500 zł.
    Istnieją nawet LCD bez możliwości odchylania ekranu (nie mają żadnych
    elementów mechanicznych, więc są taniej i chętnych nie brakuje....).

    pozdrawiam,
    PK

  • 78. Data: 2012-12-04 23:30:55
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-12-04 22:21, PK wrote:
    [.....]
> [...]
    > Istnieją nawet LCD bez możliwości odchylania ekranu (nie mają żadnych
    > elementów mechanicznych, więc są taniej i chętnych nie brakuje....).
    Przecież nie pisałem, że mam kompletny szajs. A gdy przymierzałem się do
    zakupu to nawet nie brałem pod uwagę takich sprzętów za 500zł bo coś tam
    z dolnej półki jednak wcześniej widziałem. :-D Z drugiej strony np. Eizo
    SX2462WH-BK (24" IPS 1920x1200 czyli parametry "z grubsza" :-D podobne
    do U2412M) kosztuje ~4kzł więc nadal twierdzę, że moim Dellom bliżej do
    dolnej półki niż do wyższej. :-D

  • 79. Data: 2012-12-04 23:50:07
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-11-21 18:18, Marcin N pisze:
    > Czemu przyjął się standard 16:9? Wiadomo, że w komputerze wygodniejszy
    > jest 16:10.

    5%
    o tyle format 16:9 daje oszczednosci wzgledem 1,6 przy tej samej przekatnej.
    W laptopach daje to dodatkowo osczednosci energii, ta sama grafa w
    benchamrku jest ciut lepsza. Same korzysci marketingowe. Widzialem nawet
    bezczelna rekalme laptopa w ktorej producent zachwalal 16:9 wzgledem
    16:10. Bo dzieki temu nie bedzie pasów przy ogladaniu HDTV. Idac tym
    tropem to najlepszy formatem powinna byc kinowka full panorama (2,39)
    ktora przy okazji dala by 21% oszczednosci producentowi.

    --
    the_foe

  • 80. Data: 2012-12-06 09:52:53
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 04.12.2012 22:16, PK pisze:
    > To nie jest kwestia "mienia pojęcia". Przecież wystarczy odpalić
    > wyszukiwarkę jakąś :).

    Jak najbardziej *może* to być kwestia "mienia pojęcia", bo:

    a) według posiadanej według mnie ogólnej wiedzy jest problem
    z pivotem przy monitorach panoramicznych i nie widuje się
    ich często w sklepach,

    b) temat mnie nie interesuje i nie będę poświęcał czasu na
    dogłębne analizowanie przeglądarek cenowych żeby spraw-
    dzić, czy takie monitory są dostępne -- niech osoby za-
    interesowane zrobią to same (*),

    c) wyszukiwarki cenowe mogą nie mieć niektórych monitorów w
    ofercie lub mieć w ofercie coś, czego nie da się kupić
    lub funkcja pivotu jest tylko "dla picu" i z powodu sła-
    bych kątów nie da się jej sensownie używać.

    ------
    (*) Mój Samsung 203B ma możliwość obrotu i *nigdy* nie po-
    trzebowałem użyć tej funkcji, nawet z ciekawości.

    """""""|
    | | |
    ......./