  • Data: 2018-08-22 17:12:51
    Temat: Re: Dlaczego w polskich fabrykach jest brudno?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 23:34:02 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Oczywiście że nie Polska, ale ja to pisałem do Dżejefa, który
    > posługuje się określonymi schematami myślowymi. Ale ciągnąc ten

    Ale prawde mowiac to nie rozumiem.
    Jak kolega pisal - zlokalizowana w Polsce fabryka dostarcza czesci do
    niemieckich samochodow. Raczej tanio dostarcza.
    Ale tez niemiecka fabryka niekoniecznie by drogie kupila.

    > temat, to jak zajdę do sklepu z narzędziami w Korei (który ma
    > zarówno taniochę, jak japońszczyznę), to czuję różnicę w dochodzie
    > z VATu rządu Japonii i rządu Chin, kiedy identyczna linijka stalowa
    > kosztuje pięć razy więcej- tyle że japońska przyciąga magnes, a
    > chińska nie.

    Nie rozumiem - sugerujesz ze japonska nierdzewna, czy ze chinska z
    plastyku ?

    Ja rozumiem, ze chwalisz wysokotechnologiczna produkcje, ale takiej na
    razie nie mamy lub mamy malo. A finansowo - moze tych tanich sie
    sprzedaje za wieksza kwote, niz tych drogich.

    Ale nie rozumiem tez meritum - mowa byla o obrobce CNC, chlodziwo
    pryska, mgla sie tworzy ... i co z tego wynika ?

    Zamknac takie fabryki, sprzatac 4x dziennie ?

    One juz ich maja. Ale uzywaja na lokalny rynek.
    JIT, czy koszt transportu ?

    > Kierunek do nidawna był słuszny- dać się firmom rozwijać tam gdzie
    > widzą możliwości,

    No i masz skutek - polskie fabryki sa brudne.

    A przemysl motoryzacyjny? Zobacz - Volvo sie sprzedalo, Saab
    zrezygnowal, Rover nie przetrwal, Opel tez nie ... jesli zrobienie
    dobrego silnika przewysza mozliwosci malego koncernu, to czy my kiedys
    bedziemy go dostarczac ?

    > nie rozpieprzać forsy na pierdoły, żeby nagle nie
    > trzeba było podkręcać podatków itd. 'Gospodarka głupcze' w naszej
    > skali jest jak najbardziej obowiązującym prawem. Cóż, skoro Polacy
    > postanowili dokonać samobójstwa i zagłosować na idiotów i
    > złodziei...

    Widac z poprzednich nie byli zadowoleni.
    A PIS ... trzeba przyznac, ze finanse trzymaja przyzwoicie.
    Moze po prostu trafili w koniunkture.

    A co powiesz o pomysle polskich elektrycznych samochodow ?

    J.